Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 466 ggr
neapeaw
0

Efterfrågan på Dove!

Är i valet och kvalet om jag ska ta en kull där det kommer nästan bara dove, i kh och lh, det kan komma champange med, men främst dove.

Men vill inte ta om inte intresse finns för den färgen, parningen blir i början av mars isf. Så hur stor efterfrågan är de på just dove? 

:)

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com
Lojs
0

Jag vet inte hur det är bland hamsterfolk just nu, men "vanliga" köpare vill ofta inte ha rödögt.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

neapeaw
0

dock mörknar ju ögonen på dove rätt fort :) men så kan de nog vara! :)

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

Lojs
0

Jo, man ser ju nästan inte att de är rödögda när de är vuxna, men min erfarenhet är att om det är någon som inte vill ha rödögt så hjälper det inte att man förklarar det. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

neapeaw
0

Nej så kan de nog vara:) men avlar främst för mig själv så jag tänkte ju behålla sen får vi se vilka som är intresserade:)

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

Zvintos
0

Nu fick jag ju visserligen enbart 3 vita rödögda, resten av alla ungar i alla kullar har varit svartögda eller brunögda. Men de 3 rödögda var faktiskt väldigt svårsålda.. Däremot hade jag absolut inga problem alls att hitta hem till en pensionerad hona som var caramel rödögd, hon flyttade till en barnfamilj på nolltid (var mamman som fastnade för henne).

Hade jag fortfarande hållit på, hade du åtminstone haft en säker köpare av dove kh här. 😉