Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 467 ggr
ragdoll nova
0

Rädd hamster

Hejsan! Har köpt en Guldhamster för inte så länge sen, iallafall så har jag låtit den vara i två dygn nu den har fått vara i lugn och ro och jag har bara gått in till det rummet där buren är när jag ska byta vatten och så. Men varje gång som jag byter det och den är vaken så stannar den helt blick stilla och nästan skakar lite sen så springer den in i sitt hus… vad kan det bero på och vad ska jag göra för att få den bli tam och så?

[eevie Z]
0

Prova att försöka mata den med godsaker. När jag tämjde min hamster, köpt i djuraffär, så började jag med att komma in och bara prata medan jag bytte grejerna om han var vaken. Sen tog jag nästa steg och öppnade och la in gurka vid öppningen. Så jag visste att han faktiskt åt gurkan också. Sen hade jag handen i buren med gurka i så att han fick komma fram i sin egen takt och ta den. Jag sa eller gjorde inget utan bara lät honom ta den ur handen och sen återgå till sitt igen.

Och lämna in lite godsaker när den kan se dig så den vet att med dig kommer något gott också. Lycka till!

(Är också säker på att fler kan hjälpa dig med fler tips, men så gjorde jag och det funkade)

ragdoll nova
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack! Igår kväll så la jag in en godis pinne eller vad man ska kalla det för iallafall den blev helt galen i den och tyckte jätte mycket om godiset. Så då passade jag på att prata lite med den och så klappade jag den lite på sidorna ytan att den gjorde något eller blev rädd osv. Men sen så la jag handen jämte den med en godis i och då kom den fram och nosade på min hand och jag blev så men precis då så kom min mamma in på mitt rum och den blev jätte rädd och sprang in i sitt hus. Ska jag låta den vara nu under några dagar eller ska jag göra samma sak ikväll igen? Kram!

BlackandBlue
0

Ett tips är att prata mycket med den så att den känner igen din röst ;)

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

ragdoll nova
0

Tack! Alltid när jag kommer in i mitt rum så pratar jag med den även om den sover, med en bebis röst haha! Kram:)))