Har börjat träna Macy lite :)
Okej, nu är inte det här världens seriösaste film rakt igenom, men ville bara dela med mig lite av glädjen.
Det bästa hon vet är solrosfrön, så jag tänkte få henne att associera sin träbro med att hon sina frön.
I filmen är det då alltså första försöket… Skulle få henne över den helt enkelt! Mååånga frön gick det åt, haha.
Nu har vi gjort det ca 2-3 gånger till, och hon har fattat jättesnabbt! Vilket förvånar mig med tanke på att Yuki alltid var den smartare ;)
Nu går det bara åt 1-2 frön åt gången :) Igår sprang hon över den både fram och tillbaka för att få sitt frö.
Tänkte i slutändan bygga på med lite fler "hinder" och se hur långt jag kan ta det. Kul!! :)
>>>LÄNK TILL VIDEO<<<
Hehe vad gulligt! Älskar hamster agility ;)
Åh va kul! :)
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Hihi, vad roligt! :D
Med Vänlig Hälsning Tindra
Medarbetare på guldhamster.ifokus
-Toulouse Cola Fanuel-
Såg på filmen att du har ett sånt där "hamstergym" av trä som hamstrarna kan klättra på. Gillar de den? Funderar på att köpa.
Miss Emmi's uppfödning
Blogg: http://emmisibirier.bloggagratis.se
haha tack hörni!
2# Hon är verkligen en underbar hampis, har utvecklats sååå mycket.
(Även om hon biter på allt och inte kan låta elementet vara, haha!)
4# Hamstergym? :o Hon har en klätterställning om du menar den. När Yuki levde fick de ha delad vårdnad om den för de älskade den så mycket ;) Hon sitter ALLTID i den när hon vaknat, haha. Så om jag ska kolla ifall hon är vaken kollar jag där ;)