Min hamster nyser :(
Hej!
Min hamster har börjat nysa (Det hörs knappt men an hör det lite ändån), och hon är knappt vaken. Hon sover hela nätterna och (Nästan) Hela dagarna. tar man ut henne är hon inte lika pigg som hon brukar hon går mest och lägger sig igen.
Primrose som hon heter är köpt i en djuraffär där de sa att hon var en Vintervit dvärghamster och hon är cirka 2månader gammal.
Vad ska jag göra? :(
Vad har du för bottenmatterial ?
Ja det undrar jag med , för min hamster var dammallergiker så han nyste av kutterspånet.
Det kan också vara en förskyldning , var står din hamsterbur? Nära ett fönster med drag? Om din hamster är förskyld så ge den lite mer mjuk i boet för värme , du kan också ge den lite honungsvatten (ljummet) i vattenflaskan. Om det inte går över så uppsök veterinär då det kan handla om värre grejer. Du ser att näsan kan vara röd och snorig vid förskyldning , även pälsen är burrig. Hoppas det inte är något farligt! :)
#2 Honungsvatten vad är det ?🙂
Man kan ta lite vatten och köra in i mikron till det är lätt ljummet , inte för varmt! Sen kan du ta lite honung och lösa upp i vattnet.
Vissa hamstrar uppskattar det verkligen när dom är förkylda.
#1 #2 Jag har sågspån :(
Jag tycker du ska prova byta ut det mot tex , toa-Lätt :)
Okej, ska åka till djuraffären senare då :D Tack så mycket :)
Din hamster värkar vara förkyld, åk till veterinären så fort som möjligt så kan dem hjälpa henne/honom.