Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 975 ggr
Zorro_Tiger
0

Cattia kattsand till hamster?

Kan man ha Cattia kattsand i hamsterns toalett?

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

Lol V Stein
1

Ja.

Sceniie
0

så man kan alltså ha kattsand i kisslådan?

kan man ha vanlig Sand utifrån om man  tvättar upp de? i hett vatten?

Scorpio97
0

Man kan inte ha klumpbildande kattsand. Hamstern kan äta det, och det kan klumpa ihop sig i magen. Icke klumpbildande går bra.

#2 Ja, det går om du är väldigt noga med kokningen och ser till att det torkar helt sedan. Själv skulle jag nog inte våga, jag köper hellre Sand på djuraffären.

//Jessie

Sceniie
1

#3 varför skulle du inte våga?

Scorpio97
0

#4 Jag skulle vara orolig att någon bakterie skulle överleva eller så

//Jessie

zezagena
0

varf kör du inte med Chinchilla-sand, det älskar vår hamster 😃

Zorro_Tiger
0

Tack för alla svar! Eftersom kattsanden vi har är klumpbildande så fortsätter jag med chinchilla Sand :)

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

jentrjenny
0

Vad är bäst, chinchilla Sand eller vanlig Sand?

Scorpio97
0

#8 Beror på vad du menar med vanlig Sand? "Vanlig sand" som i Sand från typ stränder, eller? 

Chinchillasanden är ofta finare än annan Sand. Vilket gör att den passar bra som badsand. Men det finns ju finkornig annan Sand att köpa också, som fungerar precis lika bra som chinchillasand (och som är mycket billigare). Grövre Sand skulle inte jag använda.

I toan kan man ha spån eller kattsand eller vad som helst egentligen. 

Jag har bara en skål med chinchillasand, som används både som bad och toa, vilket jag tycker fungerar bra. Jag städar då bort kissklumparna varje dag, och byter Sand minst en gång per vecka.

//Jessie

jentrjenny
0

Aa menar nog finkornig Sand, Rådasand tror jag det heter. Så då är det inte så stor skillnad mellan dom förutom priset?

Candela
1

Jag tycker att chinchilla-sand absorberar lukt tusen gånger bättre än vanlig finkorning smådjurs-sand. Visst kostar den lite mer, men man behöver inte byta sanden lika ofta, för det luktar knappt alls.

Fiona1234
1

Chinchilla Sand tycker jag är onödigt dyrt, köper man 0,9 kg i djuraffär där jag bor kostar det 59kr medans en 40kg påsen från Bauhaus kostar 49kr :).

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus