Hamster iFokus

Hamster

Etikettoff-topic
Läst 1226 ggr
Mimmi_Lola
2014-01-30 15:31
12

Hur kan man?!

Hej! En bekant till mig har en dvärghamster som h*n inte orkar ta hand om. H*n städar inte buren och så. En dag när jag pratade med personen så sa h*n att hamstern var sjuk. Den hade typ något sår på magen eller något liknande, och då sa jag att h*n borde ta den till veterinären. Men h*n tyckte att det var onödigt eftersom en hamster kostar typ bara 25 euro och det kostar så mycket hos veterinären! Jag blev bara så arg och ledsen, min förra hamster Lola dog ju för ca. 2 månader sedan av blöt svans, och hon hade varit till veterinären och fått medicin flera gånger. Jag kan inte fatta hur folk kan strunta i ett djur bara sådär! Vad spelar det för roll om en hamster kostar mindre än något annat djur, de är ju lika mycket värda för det! Behövde skriva av mig bara…

Med vänlig hälsning, Mimmi

Tipsi3
2014-01-30 17:33
0

Åååh vad hemskt! Städar inte buren ens 😡

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Alexxiis
2014-01-30 19:21
0

Tycker sådant är hemskt, speciellt från föräldrarnas sida som faktiskt har ansvar för hamstern! :(

Mli.H
2014-01-30 20:48
0

Jo, jag tycker att hamstrar mer eller mindre borde förbjudas för vissa. Jag har hört om ngn som stängde in hamstern i en boll och spelade fotboll med den ;'(

Ebbzenbabbzen
2014-01-30 22:44
0

Så hemskt!

Friends are like potatoes, if you eat them they die….;) 🐹🐴🏇 appelkvistens.weebly.com

Cafesinner
2014-02-06 20:41
2

Att vägra veterinärvård till ett sjukt djur samt att inte ta hand om dess hygien är emot djurskyddslagen, vilket jag tycker du skall påminna personen om. Försök omplacera hamstern?