Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 427 ggr
cleia80
0

Fråga om sågspån som bottenströ

Hur ofta borstar ni era hamstrar som har sågspån som bottenströ? Efter två timmar i rastlådorna, där jag har sågspån, är det alltid en massa som behöver borstas ur så när de bor i det, hur blir det då??

Lilla Mollys Guldhamstrar
http://lillamollys.weebly.com

Lojs
0

Det är lite olika beroende på vad hamstrarna har för päls, vissa långhår fastnar det nästan inget på. Jag brukar faktiskt klippa den längsta pälsen på de djur som alltid har massa strö i pälsen.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

BlackandBlue
1

på ökenvind fastnar det lite mer på än castiel, och ökenvinds päls måste borstas varannan dag annars får han tovor medans castiels inte alls tovar sig så mycket ;) har en fundering på om det har med åldern att göra eller att det är som lojs säger att det är från individ till individ ;)

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

Cireea
0

Mina killar som är långhår fastnar det inte särskilt mycket på. Seth kan jag få dra bort lite spån ibland men det blir inga tovor. Sen så klipper jag ned hans päls ibland för den är helt omöjlig!

Silver Fang fastnar det ingenting på oavsett hur mycket han rullar runt i spånet 😉

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Zvintos
0

På gammelmannen Caddo fastnar det jättefort och blir lätt stora kokor. Jag klippte pälsen lite kortare och bytte till lättströ istället.