Svart Skjöldpadd, kh (korthår)! Jättefin!
Friends are like potatoes, if you eat them they die….;) 🐹🐴🏇 appelkvistens.weebly.com
Som jag trodde då, tack för svaret!
Heter bara sköldpaddsfärgad. Annars är det sköldpadd och vit :-) Finns även blå sköldpadda ( katter ) Din hamster är sköldpaddsfärgad. Svart med bruna fläckar. De som bär denna färg är alltid honor.
#3. Finns visst Svart skp som Ebba skriver o hon har helt rätt ;)
Rax Hamstrar på facebook.
#3 Finns väl en del olika varianter av sköldpadd, som svart, choklad mm. Är inte speciellt bra på hamsterfärger men vet ju att namnet finns. Vad gäller katter så finns det fler än blå.
#5 Som du säger, Hypernova så finns det flera olika varianter. Du har fått rätt svar, svart skp.
Skp är inte en färg, så man kan inte bara säga sköldpaddsfärgad. Sköldpadd kan uppkomma på exakt alla färger som en hamster kan få. Skp kan alltså uppkomma i alla kategorier, även fast inte skp är så populärt på cremebaserat. ;)
#6 men är det inte så att gulbaserade inte kan vara skp?
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
Men en sköldpaddsfärgad ÄR alltid svart och brunt. Det ÄR sköldpaddsfärg. Sedan att den finns i fler färgkombinationer stämmer. Men fortfarande är svart och brunt en sköldpadda. Och ja det finns även sköldpaddstigre som färg hos katter. Men den är fortfarande svart, brun = sköldpaddsfärg OCH tigre eller blå ect tillsammans med sköldpaddsfärg.
#7 Sköldpadd är gul, Toto är genotypen och det är till 99% bara honor som blir skp. Men det finns ovanliga fall där hanar har blivit det. Gula hamstrar har genotypen ToTo/ToY och hanar blir oftast gula. :) Så att säga att gulbaserade inte blir skp är liksom att säga imot sig själv då skp är gul kan man säga.
#8 Nej inte i hamstervärlden. :) Det heter inte sköldpadda eller sköldpaddsfärgad på hamster. Katt och hamster är helt olika djur.
#9 hmm vet inte hur jag ska förklara! men att gulbaserade inte får teckningen skp ! att en honey inte kan få skp ;) ?
// Claudia Bertheau
#10 Nej det är ju ganska självklart. ;) Sa ju det, skp är gul och gul är skp haha, det är liksom samma sak, skp uppkommer av gul och den har bara en liiiiiten annorlunda grej i genotypen, ett litet t istället för stort. Honey är en gul brunörad och en gul kan inte bli skp eftersom den redan är gul, det blir liksom dubbelt upp, förstår du? 🙂
#11 yes jag förstår precis^^ hehe tänkte bara eftersom du skrev innan att skp kunde uppkomma i exakt alla färger så blev det lite förvirrat!
// Claudia Bertheau
#12 Jo, jag var nog lite otydlig, förlåt mig. :) Tänkte inte på att förtydliga mig med att gul inte kunde bli skp, mitt fel! 😊
#13 ingen fara alls :D
// Claudia Bertheau