OT - Muffins under 35 kalorier
Förlåt för OT men men .. Tror ni verkligen att detta funkar? :O Med så lite kalorier? http://vegweb.com/recipes/35-calorie-muffins
Låter ju sjukt läckert. =)
Ja, det enda som innehåller kalorier där är ju typ mjölet så ja, verkar rimligt.
Men jag skulle nog ändå sattsa på något med mer kalorier som faktiskt ger min kropp något än bara..konstgjorda saker och överbehandlat mjöl. Rätt vidrigt faktiskt.
Beror väl på syftet, att unna sig för att det är gott, är ju inte samma sak som att maximera kroppens näring…
Hur många kalorier är en vanlig muffins? (likvärdig den i inlägget)
Dum fråga kanske , men jag har ingen koll på kalorier :P
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Om man inte ersätter ett mellanmål tex så tror jag det går bra. :) Måste prova att baka dessa! Helt fantastiskt att kunna unna sig varje dag liksom. :D
#4, olika men 200 kanske? så det skiljer ju en del. ;)
Vad är sugar substitue?
#6 Oj vilken skillnad då :P haha
Jag tänkte en likvärdig så att säga , man gör den "som vanlig" istället får som på receptet i länken .:P konstig förklaring, haha . Tid för sängen kanske xD haha
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Haha :)
Anonym; sötningsmedel.
#8 Sötningsmedel. Finns massa olika. Stevia sägs vara naturligt, jag har inte så stor koll på det faktiskt.
Själv äter jag hellre riktiga muffins, än grejer med konstgjort sötningsmedel i… Dels för att jag är överkänslig mot sötningsmedel, och dels för att det knappast är speciellt bra för kroppen, även om det är kalorisnålt.
Men du kan ju såklart prova (:
//Jessie
ja, det låter fullt rimligt.
och en vanlig muffen skulle jag säga innehåller ungefär 300 kcal, beroende på vad man har för fyllning och hur stora de är. :)
Undrar om det är gott?
#11 Jag läste på om stevia för för en tid sedan då jag hört att de skulle va bättre än socker. Men kom fram till att att det inte är så bra.
Dels är det mycket sötare än socker så de krävs mycket mindre, och om jag fattade de rätt så om man docerar fel kan de sluta dåligt … Och den stevian man köper i butiken är så behandlat så de nästan inte är stevia. Hörde också med en som studerat till hälsocoach eller vad det är och hon sa att hon aldrig kommer använda de.
Så läs verkligen på och tänk igenom om du ska använda det. Själv så låter jag bli … :)
/ J
Är detta till hamster? :O
Till människa…