Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 357 ggr
neapeaw
1

vad anser ni?

Om en hamster är född: 2013-03-26 Hur många kullar anser ni den kan få då? Den har inte haft kull före?

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com
jossa5
0

Då den snart är ett år, så skulle jag nog bara ta en kull på den, för att hon ska få bli fullt återställd efteråt. Men bör man inte ta första kullen mellan 5-7 mån?

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

neapeaw
0

5-8 månader :) men det är inte min hamster

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

jossa5
0

Okej.. Ja, var inte säker på om det var 7 eller 8 mån. :) Men om det är hemskt viktigt att ta kull på den hamstern så skulle jag max ta en kull.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

neapeaw
0

#3 det är en som jag varit intresserad av i många månader nu, och nu är hon till salu men dock va hon så gammal. Hmm får fundera lite

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

hoppetossa
2

Jag skulle inte ta någon kull alls på den hamstern, för om jag inte räknar helt fel borde den vara 10 månader gammal nu. Det är för gammalt för första kullen. Ha lite is i magen, det dyker säkert upp en passade hon i rätt ålder snart! :)

http://empirebroline.blogg.se

neapeaw
0

#5 har inga bråttom, mer att hon som har den nu säger att det går att ta MINST en kull på henne :S

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

UlrikaD
3

Jag skulle inte ta en kull på en såpass gammal hona. Hon är nära 1 år gammal och borde få ta det lugnt istället.
Sen så ska hon ju också komma till dig, hanen ska passa till brunsten. Sen har du ju inte lärt känna henne ännu innan hon får sin kull. Du kanske inte ser vad som är ett ovanligt beteende för henne och att det är någonting på knas med förlossningen.
Känner man sin hamster så vet man ju oftast hur den beter sig, låter, rör sig osv när den mår bra eller dåligt.
Så även om hon inte var såpass "gammal" som hon är så skulle jag personligen inte ta hem en hona och para henne direkt utan att lära känna henne först.
Men det är min personliga åsikt såklart.
Sen så finns det ju rekommendationer och jag tycker dom finns där av en anledning.