Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: avelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 783 ggr
neapeaw
1

Vilka färger anser ni som populärast?

Som sagt, vilka färger tycker ni är populärast bland köpare? samt att avla på? 

Samma med hårlag?

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com
neapeaw
1

Själv tycker jag choklad verkar vara väldigt lättsålda och eftertraktade :)

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com
Cireea
1

Silvergrå är rätt lätt att sälja och dom flesta vill ha lh 🙂 Det är iaf vad jag upplevt men det kan ju vara olika såklart. 

Kan hålla med dig #1 om att choklad är lätt att sälja. Mina choklad blev tingade med en gång 😛

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

cleia80
1

Mina creme och sobelungar gick på en gång! ;)

Lilla Mollys Guldhamstrar
http://lillamollys.weebly.com

Roonja
1

När det gäller viltbaserat är det väll mest rost och cinnamon som är lätt att sälja, även rö och bö sg. :)

När det gäller cremebaserat är det ganska stor efterfrågan på silvermink, koppar, silverkoppar och mink. Även creme. :)

Svartbaserat så är det väll champange och dove, men också choklad.

När det gäller gulbaserat är det ganska lätt att sälja alla färgerna. :)

Dessa färger är de jag märkt går åt lättast. :)

Miilla
1

Hårlag: Rex helt klart! Har varit väldigt sällsynt i Sverige de 1,5 senaste året efter papovan slog till. Väldigt stor efterfrågan just nu på dessa söta krullbollar 😍

Zvintos
1

Trots att jag hade korthår fick jag i princip varje kull önskemål om någon långhår, samt även mail ifall jag skulle få någon långhårskull. Så många verkar föredra långhår framför korthår. Inte vet jag om det är för att de vill ha fluffet och slippa se de korthåriga hanarnas monsterpung, eller något. 😎 😃Bland de korthåriga så har det varit olika från kull till kull vilka färger som varit mest lättsålda. Men vit rödögt var helt klart mest svårsålt, många mammor som sa nej till sina barn för att de tyckte de röda ögonen var läskiga.

Wellcraft
1

När jag födde upp var dove, cinnamon, silverdove & champagne lätt populärast.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

BlackandBlue
1

i min senaste kull med två choklad skp/vit honor så var det dem som blev tingade först ;)

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

Mli.H
1

Dom flesta älskar färgade hamstrar om man lyckas få till det. Annars var jag väldigt förtjust i creme ^^