Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 2260 ggr
Ebbzenbabbzen
8

Rut❤Bamse

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har Rut ( choklad, lh, rex )( uppfödd av Rax ) "träffat" Bamse (B/Y, lh, rexbärare) ( lånad av Rax ) och nu hoppas vi på små guldhamster-bäbisar! Ruts mamma: Chanel, choklad, lh Ruts pappa: Robin, brunörad sobel, lh, rex Bamses mamma: Cotton sox, skp ( svart ), lh. Hennes mamma var rex. Bamses pappa: Melvin, B/Y , lh. Hans mamma var också rex Förväntade färger: honor: skp i choklad och svart Hanar: svart och choklad Alla kommer vara lh, några rex( hoppas vi! ) Det kommer bli väldigt pigga, nyfikna och sociala hamstrar! De kommer att vara reggade i svenska hamsterföreningen! mamman:

Friends are like potatoes, if you eat them they die….;) 🐹🐴🏇 appelkvistens.weebly.com

Ebbzenbabbzen
8
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Pappan:

Friends are like potatoes, if you eat them they die….;) 🐹🐴🏇 appelkvistens.weebly.com

Halcyon
1

Oj vad spännande. :) Säljes de med stamtavla och hur är det med papovan?

we're always chasing that paradise

LinneaJohaanson
1

Åh lilla skrutt Bamse! Honom har jag fött upp! Har brorsan till han här hemma och han är såå snäll!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Ebbzenbabbzen
1

Ja, de kommer att ha stamtavla och vara registrerade i SHF!:) Det är ingen risk för papova! Det är så spännande eftersom båda föräldrarna är helt underbara och väldigt pigga som jag gillar! Mamman är ganska stor (ca 200g) så hoppas att bebisarna blir det också!

Rax
0

Har det blivit ngn viktuppgång?

Rax Hamstrar på facebook.

Ebbzenbabbzen
0

#5 ja! Hon har gått upp jättemycket och ska få sina småttingar nu ikväll! Så spännande!

nakuta
1

Håller mig uppdaterad i denna tråden, ska bli kul att se skillnaderna i kullarna då Bamses syster får bebisar med Ruts bror =)

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

Ebbzenbabbzen
0

Ja! Det blir spännande! Har kollat jättemycket i din tråd sen Rax berättade det för mig! Nu hoppas jag på bebisar ikväll!

nakuta
0

Ja, Ska bli kul att se resultat, hur många intressenter har du? kan nämligen va så att jag ev är intresserad av en bebis från denna kombo då jag inte riktigt fick det jag ville ha av min i samma kombo?

Amor vincit omnia

Sara1214
0

Vart finns du?

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

nakuta
0

Hur ser det ut, blev där några bebisar?

Amor vincit omnia

Ebbzenbabbzen
0

#9 och #11 Nej, inte den kvällen,  men då blir det väll ikväll får vi hopppas! Jag har inte speciellt många intresen ( bara en, änsåläge:). Du får gärna ställa dig i kö, är det något speciellt du är ute efter?
#10 Jag finns i Vellinge kommun, (ganska nära Malmö)!

Rax
0

Nej du har 2 på kö ju. Har sms din mamma att jag och sen även en dansk vill stå på intresselistan ;)

Ebbzenbabbzen
1

Jaha! Ok! Hoppas verkligen det blir något ikväll nu!

Tipsi3
0

Har det kommit några ungar? :)

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Ebbzenbabbzen
0

Vet inte än, hon bor i ett stort kartånghus som inte går att öppna ( mest för att jag inte ska bli så nyfiken att veta att jag öppnar och stör henne ) MEN, i går kväll så var hon inne i huset ( när hon brukar vara vaken ) och då hade hon varigt uppe en stund!:) hon kom inte ut därifrån på hela kvällen, så jag kan ju ana…;) Hoppas verkligen det blir något nu!

Tipsi3
0

Vad roligt! :D

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Rax
0

Hej. Lite uppdatering?

Whippetgerbilen
0

Söta föräldrar! Blir säkert söta ungar!!!

Dogs is my world ♥

Ebbzenbabbzen
2

Tyvärr så var hon nog skendräcktig, så vi ska låta henne gå ner i lite mer normal vikt, kåta henne brunsta en gång och sen andra gången ( om hon är "återställd" ) para henne med bamse igen! Hoppas det tar sig då!

Ebbzenbabbzen
1

Igår ( den 17 dec 2013 ) så träffades Rut och Bamse igen, så hoppas verkligen att det blir något nu! Så spännande!

nakuta
0

Håller tummarna för många fina bebisar denna gången :)

Amor vincit omnia

Ebbzenbabbzen
1

Tack! Det gör jag också!;)

Rax
0

Håller tummarna och God Jul på er

Ebbzenbabbzen
0

Tack det samma!

Rax
0

Då borde det ju vara dags idag eller imorg. Hoppas så du får "dina" hamsterbabysar nu :)

Ebbzenbabbzen
1

Jag också! Så nervös att jag knappt kan andas! *håller tummarna*!

neapeaw
0

Kommit några bebisar?:)

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com
Miilla
0

Åh så fina föräldrar! hoppas på massa fina krulltottar 😃

Ebbzenbabbzen
1

Kan medela att det inte blev något denna gången heller, men jag har något nytt på gång med en annan hane…:)!