Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 389 ggr
Lon@
2014-01-23 21:38
1

Försäkring?

Har ni era hamstrar försäkrade och i så fall vilken typ av försäkring? Hur mycket betalar ni?
Jag vet ju att veterinärräkningar kan rusa iväg totalt men samtidigt tänker jag att man utsätter väl inte en hamster för vad som helst i veterinärväg? Tål de till exempel att sövas?

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!

jossa5
2014-01-24 08:20
0

Jag har ingen försäkring på mina. Självrisken är så hög för dom små att det täcker oftast bara om du måste göra något större än en undersökning.
Alla djur tål väl att sövas, men det är inte ofta man gör det på en hamster om det inte är absolut måste, för en operation. Men dom flesta veterinärer är inte jättekunniga på smådjur, varpå det inte är säkert att dom skulle utföra en operation om det behövdes.

Men jag tror att hos Agria går en hamsterförsäkring på typ 30 kr i månaden. Den är inte jättedyr, och givetvis ska man försäkra om man vill.
Jag lägger hellre undan pengar på ett hamsterkonto jag gjort, så har jag pengar där om det händer något.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Patriszija
2014-01-24 09:00
0

Jag har min hamster försäkrad i agria och betalar 30kr i månaden (fast jag har per halvår så typ 160kr/halvår). Men när försäkringen går ut i sommar så ska jag inte fortsätta, känns lite onödigt faktiskt. Gör hellre som #1 och sparar undan pengar :).