bloggen
det är så bloggen får se ut än så länge men kommer självklart med uppdateringar :)
Tycker det du gör är så oansvarsfullt. Ser ingenstans på din hemsida att du skrivit ut att dina hamstrar är hybrider. Jag hade inte velat blivit lurad av dig och köpt grisen i säcken.
Sometimes we must choose between what is right and what is easy
1 . du vet ingenting om mina hamstrar bara om vad du läst på fokus
2. döm inte hunden efter håret
så nu står det på bloggen att dom är "hybrider" är alla nöjda och glada nu eller ?
Bra att du skrev ut det, men jag förstår inte varför du väljer att avla på hybrider när det behövs fler renrasiga vintervita uppfödare i Sverige. Du har ju en marknad och troligen fler kunder om du säljer renrasiga. Men kör på din grej, du verkar ju ändå strunta i råd i dom andra trådarna. :)
Sometimes we must choose between what is right and what is easy
vill du veta varför? för att alla tjatar bara om detta eviga SKF och jag blir så trött och hatar att göra som alla andra och gå med i en stor grupp där alla vet allt och kan allt så ja jag tycker om att köra lite vid sidan om och visa att det jag gör är med bra och inte dåligt bara för att jag inte är med i SKF :)
Personligen skulle jag hellre ha en hemsida där det fanns info om djuren osv och med en blogg, så som jag har.
Med bara en blogg så blir det rörigt och efter ett X antal inlägg försvinner en del inlägg som man måste leta åt. Jag hade en blogg förutom men det fungerade inte alls efter ett par veckor så viktiga inlägg puttades ned av nya.
Uppfödare, tycker jag, ska ha en hemsida där man hittar lätt :)
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
vilken sida ska man göra sin hemsida på då jag hittar ingen bra :P
Jag har gjort på weebly :) Tycker det var väldigt lätt och hemsidan blev bra🙂
usch jag försökte jobba med det igår trodde jag skulle slita mitt hår :P
Haha, okej 😛
Jag kan göra hemsidan åt dig om du vill…kan fixa det på ca 1 timme, kan weebly ganska bra 🙂
Jag skulle också säga att weebly är bra att använda. Själv har jag x antal hemsidor med weebly och tycker det är superlätt. Om du vill ha hjälp är det bara att skicka ett PM så gör jag så gott jag kan :)
Men KaosarN vill du hjälpa mig även om du läst vad alla andra har skrivit om mina hamstrar ?
Ja, varför inte?
Jag tror ingen menar något illa när dom pratat om dina hamstrar, dom försöker ju bara hjälpa till. Jag tänker inte lägga mig i den diskussionen då jag inte alls kan någonting om dvärghamstrar. Jag kan hjälpa dig med en hemsida, det är det enda jag kan göra i det här fallet 🙂
men då är det ju e- post och hela köret :P
#6 Till att börja med är inte "SKF" en stor grupp, det är en föreningen, stor skillnad ;) Sen handlar det om att du vill göra tvärtom här, detta handlar om ansvar, trotsig kan du kanske vara när det gäller andra saker, men det handlar om djur i detta fallet och om du är så ung så kanske du borde ta detta med dina föräldrar, det följer ju med en del ansvar och det kan bli svårt att sälja osv. Du kanske inte är redo för att ta det steget och ha få ansvar för en kull.
Har ju sett ngn gång tidigare där ett barn tog kull utan förälders vetskap, vet dina föräldrar om dina planer?
Jag är snart 20.. och flyttat ut redan när jag var 17. Bor i eget hus med min sambo som har tidigare erfarenheter med hamsteruppfödning, så jo jag vet att jag kan ta ansvar med tanke på att jag har fått ta ansvar för mig själv och min hund .mm smådjur sen jag var 17 år så jag klarar detta med ska du se. :)
#17 Ber om ursäkt, jag fick uppfattning av dina inlägg som väldigt trotsiga och antog att du var yngre, mycket yngre.
Då är jag ännu mer förvånad över din trotsiga attityd. 😕
Vid 20 års ålder så vet man att respektera de med mer erfarenhet och med mer kunskap.
Respekt har ingenting med kunskap att göra och det måste ni förstå ni måste lära er att respektera andras åsikter även om dom inte är som era , jag orkar inte ha fler diskussioner om detta efter som ni vet vad jag tycker och jag respekterar det ni gör så kan vi sluta med detta nu efter som jag börjar bli trött på det , och att ha en åsikt är inte att vara trotsig lär dig att se skillnaden på det, jag har försökt förklara för er men ni vägrar lyssna så nu slutar vi med detta efter som jag blev inte med här för att skapa ovänner.
MVH// Buddy
Självklart ska vi inte vara ovänner :) Trodde inte vi var det heller ;) Önskar bara att du ville ta till dig all info du fått o ch sen efter det funderat ytterligare på vad du ger dig in på när du avlar hybrider. Jag lämnar detta nu och med detta hoppas jag att du kanske kommer på andra tankar och hjälper till att avla mer seriöst :)
Är en del på din "Hamstermat"-lista på bloggen som jag funderar över.
Jag har havregryn i maten åt mina, det är inte farligt. Om inte hamstern äter supermycket på en gång, vilket dom inte gör. Och om havregryn är farligt för att det sväller i magen, så bör det väl även gälla andra gryn?
" Inga mjölk produkter ( får sköra skelette ". Man ger inte vanliga mjölkprodukter för att hamstrar är laktosintoleranta. Laktosfria mjölkprodukter går bra att ge. Vart har du hört/läst att dom kan få skört skelett av det? Men tanke på att vi får starkare skelett av mjölk, så tycker jag det låter rätt underligt.
"kottar/kåda" stämmer, men det gäller även barr och trä från barrträd. Vore kanske bra att även skriva med det..?
Menar inget illa med detta, är bara nyfiken (: Jag ger ju själv gryn samt (laktosfria) mjölkprodukter, så om det finns någon bra källa på varför man inte ska ge det, så vill jag ju gärna veta det.
//Jessie
Kommer du sälja ungarna två och två förresten?
På inforutan på sin hemsida står det "Här hos Buddy så finns det dom underbaraste hamstrarna och en som du kanske vill ta med hem till dig eller ditt/dina barn då har du kommit rätt för här har du dom ultimata kelgrisarna"
//Jessie