Vattenflaska till dunabur
Hej!
Ni som har dunabur/SAMLA, hur har ni gjort med vattenflaskan? Om du satt för hålet för vattenflaskan, hur gjorde du med flaskan? Om du gjort en ställning för den, hänvisa gärna till länk med beskrivning/ skriv hur man gör :)
Har inte möjlighet att knyta fast flaskan med snöre på gallertaket, så behöver göra på annat sätt :)
Är inte akut, gör detta långt iförväg (Hamstern har inte ens kommit XD) men gillar å va beredd! :D
Tacksam för svar
Tindra
Med Vänlig Hälsning Tindra
Medarbetare på guldhamster.ifokus
-Toulouse Cola Fanuel-
Jag gjorde fyra små hål i mina samla lådor och satte vattenflaskan på insidan med hjälp av ståltråd genom hålen :)
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Har inte samla, men tack ändå! Fick en bra ide som liknar ditt sätt att fixa vattenflaskorna! Nu måste jag bara prova… Tackar 😎
-Toulouse Cola Fanuel-
http://www.pwss.se/product.php?productid=11926&cat=1672&page=1
Är bra. Den har sugploppar också. Har dock aldrig använt dem utan skruven. Har 2 st 100ml och en 300ml (marsvin.)
Mina hamstrar älskade den mer än vanliga med kula i pipen.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Jag använde den här metoden när jag hade dunaburar, fast enbart en platta+buntband då eftersom flaskan satt på utsidan av buren med pipen i det lilla hålet. 🙂
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Tack för alla svaren, får testa mig fram och se vad som passar mig :D
-Toulouse Cola Fanuel-
Hej! För att slippa problem med vattenflaska använder vi istället en liten, men stadig skål (typ ramekin) som nu står på ett lämpligt ställe i terrariet. Hamstern förstod direkt hur hon skulle dricka och skålen är MYCKET lättare att verkligen hålla ren än vad en vattenflaska är. Testa gärna! /Gillie