Behöver tips Ang rasthage
Jag har en rasthage (en vanlig gallerhage) till Smulan. Den har fungerat Bra fram till någon månad sen. Då helt plötsligt kom hon på att man kan klättra över. Jag satte kartong runt så hon kanade om hon klättrade. Men nu har den lilla filuren kommit påatt hon kan tugga sönder pappen och sen klättra ;-). Har ni något bra tips vad jag kan trä runt hagen som hon inte kan klättra över eller äta upp…
Min hamster och mina gerbiler tyckte att det var för litet med rasthagen. Så jag satte den mot en vägg så att jag fick större yta. Förstår du hur jag menar. Bytte inredning i osv. Så har dom lugnat sig och nöjt sig mer. Men alla är ju olika :)
Sometimes we must choose between what is right and what is easy
Jag har en sådan hage men använder den inte så mycket. När jag använde den brukade jag ibland lägga filtar mot väggarna, dock var det ju lite jobbigt då jag inte kan ha den framme hela tiden.
Nu använder jag mig av en annan hage som är både större och enklare att ta fram. Jag köpte 2 st flyttlådor ifrån Bauhaus, skar ut lagom höga kartong bitar och tejpade ihop. 🙂 Funkar superbra, dessutom lätt att plocka undan och ta fram. Man kan göra den hur stor man vill, min är nästan som ett mindre rum.
Händer att mina hamstrar gnagar lite på kanterna men aldrig satt dom kommit igenom. När jag köpte lådorna så såg jag att dom hade en lite tjockare variant också för lite mer pengar. Kanske det skulle vara något? :)
Live
Laugh
Love 
#1 och 2 Tack för tipsen. Problemet med att ha hagen mot en vägg, det är ju tre sidor där damen kan klättra över. Hon har inga höga leksaker runt kanterna som hon kan klättra på. Jag har haft en kraftig kartong runt. ( som var till en gräsklippare), men hon biter sönder den. Eller rättare sagt massakerar :-). Jag har provat en rymningssäker hage, men hon tyckte att den var för stor och satt bara i ett hörn, så då fick min lilla hulligan ärva den…. Får annars köpa en liten bokhylla på IKEA som hon kan ha som hage.
Jag använder mig mu av en samla som rasthagen då jag har samma problem ca5-6 hamstrar kunde klättra ut endast en pojke som inte gjorde ;)
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
#6 Det var ett bra tips!! Tack! Funderade även på bokhyllan Expedit som kostar 200 ..