Toalettpapper
Hej! Kan man ha toalettpapper åt sin hamster som inredning? Jag tänkte så det inte är farligt eller så..
Tacksam för svar! 🙂
Hamstrar gillar att boa med toalettpapper så det går bra
Men du menar väl inte "inredning" som att du inte skulle ha nå mer
prylar än toapapper i buren hoppas jag?
#1 Jag menade som bomaterial* 😉
Ja men dåså :) Jag skulle säga att toapapper är det bästa! På alla sätt och vis :)
Jag tror man kan säga att jag använder det som inredning också ;) jag har två burar som hamstern går emellan som han vill och jag brukar lägga papper lite här och där. Ibland drar han in det i ett hus. Ibland lägger han det i ett hörn och har som bo och ibland gör han en typ av koja och gömmer sig/ sover under. Massor av papper :) har minst 10 "ark" klippta i remsor
Anna och taxen Max
Mina gör likadant! Ibland förbarmar jag mig över migsjälv när jag ser att dom boat i sandbadet t.e.x för att det finns papper till att göra tamefan hela buren till ett bo hahah! Jag är blödig när det gäller hamstrarna.Vill dom det bästa och lägger in extra av allt för att det ska kännas böttrw inombords x)
#5 ja inget är bra nog för min sötnos heller. Köpte torkad kycklinglever specifikt till hamstern. Sen har han alltid första tjing på de hundgodis han tycker bäst om (enbart sånt som lämpar sig till hamster såklart). Nu har han frystorkad kyckling lever, frystorkad vildsvin och torkat ankbröst i sin köttlåda som han får 3gånger i veckan. Utöver det får han egen blandad mat med alla möjliga grejer i, bland annat torkade grönsaker. Och de dagar han inte får kött får han fågelfröer och solrosfrön. Klipper klorna på honom ungefär en gång i månaden och ja jag borstar honom ibland med en mjuk tandborste :p och självklart vägs han med jämna mellanrum ;) Iofs är min hund minst lika bortskämd…
Anna och taxen Max