Opal rymde :(
Åh idag lämnade jag Opal i hennes akvarie och kollade på tv. Då hör jag en stor duns efter ett tag men eftersom Opal alltid gräver under alla hennes hus etc så dom slår emot glaset så reagerade jag inte speciellt mycket. min pojkvän är i köket men kommer in i vardagsrummet för att gosa med Opal, men konstaterar att hon har grävt ner sig under spånet igen (hon älskar att gräva ner sig). Jag går då fram till buren och säger med liten babyröst "pal pal vart är du?" Ingen reaktion…
Inte likt henne ALLS men man kan ju inte börja gräva runt när man inte vet vart hon är i allt spån… Till slut ser jag i ögonvrån att något springer in under sängen men tror jag inbillar mig att det nog är en skugga…
Men efter ytterligare några få minuter kollar jag under sängen eftersom hon inte än visat sig bland allt spån… Ingen Opal under den mörka sängen nehe…
men jag ropar på Opal upprepade gånger och då springer hon fram från under sängen och tittar på mig med ögon som säger "kolla mamma vad jag gjorde, är du inte stolt!" Men det är jag inte det kan jag lova haha!
Som tur är så är Opal extremt tam och klättrar på mig obehindrat så det var bara att plocka upp henne som vanligt utan att hon försökte springa iväg puh!
Tur att min kille kom in och tur att hon tycker om mig så mycket att hon kom när jag ropade…
Madsan
Oj vilken tur att Opal kom tillbaka! :)
Vilken lycka! Du verkar ha ett riktigt bra band med din hamster 😃