Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1324 ggr
denicecifuentes
0

Göra leksaker själv?

Jag skulle vilja göra egna leksaker till min gulghamster som älskar att leka. och eftersom jag inte har tillgång till att åka till djur affären på ett tag så skulle jag vilja veta lite vad man kan göra och vad era guldhamstrar tycker om.  Tacksam för svar:)

enbartmalin
0

Du kan göra mycket själv utan att behöva lägga ut pengar, det är bara din fantasi som måste jobba lite.

Du kan ta saker från hemmet som tex toarullar med eller utan papper(Med papper ger sysselsättning), kartonger från makaroner eller liknande.(Sunt förnuft behövs, kolla efter skadliga saker innan du ger hamstern det, tex häftklamrar)

Du kan ta in utifrån, stenar/kvistar/kottar osv, tänk på att kolla upp så det inte är giftigt. Koka eller frys innan du sätter in i buren.

Hälsningar Malin

stinakrok
0

Min hamster älskar att leka med toarullar, kartonger o en ätningsbar strumpa.

Han brukar tugga på strumpan, äta på den, gå in i den, slänga runt den och massa mer. För att göra strumpan så behöver man vatten, mjöl, bröd, banan, gest, havegrynsgröt och spenat. Man mixar allting i en mixer, häller upp i en bunke o har i ugnen eller mikron i ca 15 minuter. Sen lägger man det i en strumpa, sen i kylskåpet i 24 timmar o tar ut det, låter det svalna o sedan tar man bort den riktiga strumpan och lägger den i ugnen igen, fast i 30 minuter. Sen låter du den svalna i rumstempratur o sen är det klart :)

denicecifuentes
0

en vanlig strumpa som jag har? kan jag bara lägga den till henne eller är det farligt?? #2

stinakrok
0

#3 Jag vet inte om det är farligt, men jag skulle nog inte ha gett henne det. Man vet ju inte ifall hon skulle äta upp det o jag tror inte det skulle va så bra.¨

Tipsi3
1

Man kan göra snygga och roliga saker också, t.ex en borg av toarullar :D Finns beskrivning här:http://hamster.ifokus.se/discussions/527e61b0ce12c47536003107-inspiration-till-hemmagjorda-leksaker-for-hamster (Bild på borgen finns i kommentarerna) :)

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Tipsi3
0

Finns också ett annat inlägg som man hittar på "framsidan" av HiF

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Ebbzenbabbzen
0

#2 Vilken kul idé! Måste testa!

Friends are like potatoes, if you eat them they die….;) 🐹🐴🏇 appelkvistens.weebly.com

I ❤ hamsters
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Denna leksak gjorde jag till vår hamster och han älskar den! 
Den var väldigt enkel att göra med🙂

Alexxiis
0

Här har du lite tips, om du scrollar längst ner så hittar du mitt tips! :)

http://svenskahamsterforeningen.ifokus.se/discussions/5285ed318e0e7464d0003330-stora-pysseltraden?discussions-2