Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 584 ggr
Dvärgis1234
0

Gott recept för dom små!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan på er jag vill dela med mig av ett recept som Kokos älskar väldigt mycket. Kolla bilden, om du vill se det lite tydligare så skriver jag det här. Du behöver : 1 havrefras puff Några rucola blad, jag tog 4st 3msk fiber havregryn 1 bit skinka 2 msk LAKTOSFRI mjölk 1 bit broccoli 1 bit morot En hamster som kan äta upp det ;) (Jag brukar ha en kidneyböna och några majs bitar i också men de var slut) Redskap: En mixer och en skål att blanda in ! Observera att hamstrar har lite problem med mjölkprodukter så därför skall alla mjölkprodukter man ger till sin hamster helst vara laktosfria :) Det kommer bli över så frys in och tina så slipper ni slänga också!!! Man kan ha i lite allt möjligt egentligen men vi måste handla lite så tog vad jag hade hemma! Skriv gärna vad ni tycker och om ni kommer testa det ha det bra mvh : Kokos&Emmy

ebbamedruby
2

Ett tips bars,jag tror inte man ska ha skinka då det är mycket salt i det. Annars jättebra recept :)

Dvärgis1234
0

#1 jag ger så lite så det är nog ingen fara men tack för tipset jag brukar skölja av skinkan så allt försvinner det går ju bra med o kryddad kyckling också (inte rå) :)

jossa5
1

#2 Det är salt i skinkan också, så jag skulle skippat den helt och hållet.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Ebbzenbabbzen
0

Kul recept!

Friends are like potatoes, if you eat them they die….;) 🐹🐴🏇 appelkvistens.weebly.com