Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 5163 ggr
[Zorro_93]
0

hirskolv

jag undrar om man kan ge hirskolvar till hamstrar fast dom visar att det är till fåglar??

[Eichan]
0

Jag har hört att man kan ge det..

[Angel88]
0

ja en hamster är allätare, det ska nog gå bra.. min kompis gav sina det när hon och umgiks förut

[Mariaxx]
0

Jag brukar ge mina guldisar hirskolvar, dom gillar det. Eftersom det är frön så är det sånt som hamster gillar…

Sara87
0

Jag gav mina tjejer det i förra veckan. Dom verkar inte gilla det så mycket. Musen fick också, hon har ätit av det :) Men smaken är som baken - delad ;)

[Zorro_93]
0

tack jag ska nog pröva det då

Lovizaa
0

Kan man ge grodda hirskolvar till hamster, alltså hirskolvar man groddat…nåt sånt :S

???

Sara87
0

#6 Går det att grodda hirskolv? :P

Lovizaa
0

Japp, den blir typ hårig av gräs, eller något sånt. Jag har inte testat, bara sett en bild…

Nicolina
0

Japp, visst kan man grodda hirskolvar och ge till hamstrar! Fick det tipset av en hamstervän en gång men mina var tyvärr inte så superförsjusta i det, men hennes hamstrar älskade det = )

Man lägger hirskolven helt i blöt, byter vatten en gång om dagen och inom ett par dagar har det groddat. Sen är det bara att låta det växa så mycket som man själv vill…. lägg in i kylskåpet när det groddat färdigt så håller det sig ett tag utan att växa mer!

Lovizaa
0

Den ska inte ligga i vatten, bara första dygnet, sen sköljer man av den när det gått ett dygn. Sen så…

http://www.undulatsidorna.se/undulatselectse.asp?ID=159

Tryck där, så hoppas jag att det står!

Nicolina
0

Ja så kanske det skulle vara! Bara låta de stå i blöt första dygnet, det var rätt länge sen jag gjorde detta så jag kom inte riktigt ihåg = )

Lovizaa
0

:D