hirskolv
jag undrar om man kan ge hirskolvar till hamstrar fast dom visar att det är till fåglar??
Jag har hört att man kan ge det..
ja en hamster är allätare, det ska nog gå bra.. min kompis gav sina det när hon och umgiks förut
Jag brukar ge mina guldisar hirskolvar, dom gillar det. Eftersom det är frön så är det sånt som hamster gillar…
Jag gav mina tjejer det i förra veckan. Dom verkar inte gilla det så mycket. Musen fick också, hon har ätit av det :) Men smaken är som baken - delad ;)
tack jag ska nog pröva det då
Kan man ge grodda hirskolvar till hamster, alltså hirskolvar man groddat…nåt sånt :S
???
#6 Går det att grodda hirskolv? :P
Japp, den blir typ hårig av gräs, eller något sånt. Jag har inte testat, bara sett en bild…

Japp, visst kan man grodda hirskolvar och ge till hamstrar! Fick det tipset av en hamstervän en gång men mina var tyvärr inte så superförsjusta i det, men hennes hamstrar älskade det = )
Man lägger hirskolven helt i blöt, byter vatten en gång om dagen och inom ett par dagar har det groddat. Sen är det bara att låta det växa så mycket som man själv vill…. lägg in i kylskåpet när det groddat färdigt så håller det sig ett tag utan att växa mer!
Den ska inte ligga i vatten, bara första dygnet, sen sköljer man av den när det gått ett dygn. Sen så…
http://www.undulatsidorna.se/undulatselectse.asp?ID=159
Tryck där, så hoppas jag att det står!

Ja så kanske det skulle vara! Bara låta de stå i blöt första dygnet, det var rätt länge sen jag gjorde detta så jag kom inte riktigt ihåg = )
:D