Skolan - Hamster fakta
Hej jag ska skriva en uppsats i skolan om valfritt ämne. Och jag har då valt hamster fakta. Vad är en bra inledning? Kram
Live
Laugh
Love 
Hamsterns historia, var kommer den ifrån? Vem hittade de första hamstrarna? Hur lever de i det vilda? Varför valdes just dessa djur till sällskapsdjur?
Jag har också skrivit uppsater och fakta berättelser mm om hamstrar och en bra inledning är precis som #1 Säger hamsterns ursprung.
Berätta om hur den första hamstern hittades och utvecklingen som skett i hamsterns utseende, beteende mm :)
Okej tack. :)
Live
Laugh
Love 
Nu vet jag inte riktigt hur gammal du är men sen när man skriver uppsatser på gymnasiet/universitet så är en inledning där du skriver vad det är hela uppsatsen handlar om. En kort sammanfattning om vad det är du ska säga. Oftast är en uppsats uppdelad på följande under rubriker: Inledning - skriv en kort sammanfattning om vad du tänker skriva om Bakgrund - historia Metod - vart man sökt fakta och hur man tänkt fast den är nog inte aktuell Kropp - själva uppsatsen Sammanfattning - sammanfatta vad det är du vill att personen som läser ska komma ihåg Man brukar också bygga upp en uppsats eller ett tal för den delen, efter följande, först skriver du vad du vill ha sagt, sen skriver du vad du skrev att du skulle skriva och avslutar med att skriva vad du skrev.
Anna och taxen Max
#4, Ah okej tack. 🙂 Ungefär så vi jobbar, går i 6:an. 😃
Live
Laugh
Love 
#5 Jasså? Va bra att dom börjar med det så tidigt :) hoppas det hjälpte något.
Anna och taxen Max
#6 De flesta skolor gör så, jag fick börja med det för nåt år sedan, i början av 5:an 🙂 lite OT men jajja…
Men TS, kom att tänka på att du skulle ta dina egna hamstrar som exempel när du skriver om vissa saker som tips 🙂
Med Vänlig Hälsning Tindra
Medarbetare på guldhamster.ifokus
-Toulouse Cola Fanuel-