Vad kan det vara?
Min hamster dixie på ett år är smutsig i rumpan och runt könet. Vad kan detta vara? Har läst på om livmoderinflammation hos hamstrar men inget verkar riktigt stämma in på henne! Hon är helt normal förutom att hon dricker lite sämre än innan, men inget som jag är orolig för. Hon har även fått en vattenskål. Igår försökte jag göra rent henne där nere och tog en tops. Det gick inte jätte bra då hon sprattlade rätt mycket. Men lite kunde jag göra rent. Efter det när jag tog henne till buren började hon lukta otroligt illa och jag tror att det kom där ner ifrån. Och idag när jag skulle titta på henne sprattlade hon jätte mycket och jag kunde inte ens titta. Jag undrar om ni vet vad detta kan vara?
Du måste till veterinären omgående! Om du tycker det är så jobbigt att du inte ens kan titta så är det troligt att hon behöver in och kollas.
Vad menar du med smutsig? Är det brunt så det är avföring, rött så det är blod, gult så det är urin eller? Äter hon normalt, dvs väger hon lika mycket som innan?
Min var likadan, tog henne till veterinären och visade sig vara livmoderhalsinflamation och hon behövde opereras. så det bästa är nog om du tar henne dit så någon kan kolla på henne.
Om jag inte skulle gått till veterinären eller väntat lite längre skulle hon dött.
Lycka till och hoppas det inte är något farligt! :)
Xoxos hamsteruppfödning ~ http://xoxoshamstrar.weebly.com/
#1 Hon är brun, har aldrig sett blod eller liknande! Tack för svaren!
kan det inte bara vara att det är smuts och att hon är dålig på att hålla rent ? ;)
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
#4 Jo, men jag vill inte att hon har ont OM det skulle vara det! Igår när jag skulle ta upp henne var hon ganska stressad och det kan ju ha varit därför hon var så sprattlig! Annars är allt som vanligt :)
vill inte skrämma dig TS men nr jag var liten hade jag en hamster som var brunröd där nere och det luktade fruktansvärt, även hennes päls var lite glansig, jag skulle åka in till veterinären dage efter men hon dog under natten
Ja är det så att det är diarré hon har så räcker det med att de har det i 2 dagar så kan de dö av näringsbrist så åk in snabbt!
Åh det låter som det min Melker fick. Han blev kladdig, trött och ögenen klibbade igen. Han dog ganska snabbt så jag kom aldrig till veterinären. Vill inte skrämma dig och hoppas att det inte är samma sak! Kontakta en veterinär så ni får henne undersökt. Lycka till!!!