Snart en ny kull :)
Jag har äntligen satt igång med min uppfödning igen efter att ha varit utomland i ett halvår!
Tänkte kolla om någon redan nu skulle vilja sätta sig på intresselistan;
Kull efter Queens Britta (Nf mörk skp, lh) och Azmodan (Silverdove, lh).
Beräknas vara leveransklara i mitten/slutet av januari.
Beräknade färger är Normalfärgat, Silvergrå, Svart/Silversvart och Gult.
Vissa blir bandade och vissa honor kommer vara skölpaddsfärgade.
Det kan ev. komma bö och rö varianter som Choklad/Silverchoklad och Dove/Silverdove.
Ungarna kommer att bli långhåriga.
Finns i Örebro.
Mvh Miranda
Slugawoo's Guldhamsteruppfödning
om ingen av försäldrana är bandade så kan väll inte det komma eftersom det är dominant? x)
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
#1 Honan är skp/vit, alltså skölpadd och bandad :)
Mvh Miranda
Letar efter uppfödare men jag bor i Stockholm :(
#3 Transport från Örebro till Sthlm brukar inte vara ett problem :)
Mvh Miranda
#2 ah okej det stod nämligen inte :D!
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
#4 Hur transporterar man isåfall? :) Var nyss inne på din hemsida och jag smälte så fort som jag såg dina hamstrar :)
Intresserad! Hane/hona spelar ingen roll. Bor utanför västerås 😃
Ser nu att de va långhåriga.. Inte intresserad tyvärr :(
#6 folk som ändå åker den sträckan brukar annonsera ut det här http://djurtransport.ifokus.se/ så man kan bara fråga om nån skulle kunna ta med en hamster :)
Mvh Miranda
imorgon föds ungarna! ser ut att bli rätt många :D
Mvh Miranda
skulle ge lilla Pixie mat nu och fick syn på några små pipande ungar, ser ut att vara 5-7st :)
Mvh Miranda
Grattis till kullen! Vart kommer Azmodan ifrån?
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#12 Tack! han är från kimky här på iFokus :)
Mvh Miranda
Åh va söta! Är lite intresserad men vill gärna se bilder först. Jag bor i västerås men kan ta tåget till örebro om det skulle vara så :)
#14 Bilderna kommer så fort småttingarna har öppnat ögonen så det blir ca om två veckor :D
Mvh Miranda
Tog mig en titt på ungarna igen och om inte ljuset är helt missvisande så verkar det som om det finns ett par röd ögda! :D
Mvh Miranda
Tog mig en titt på din hemsida, men datumet då Britta är född, det stämmer inte eller?
#17 ohnej, vad dum jag känner mig nu :O! under hela den här tiden har jag förväxlat brittas och fanuels födelsedatum. jag insåg mitt misstag nu när du påpekade det annars skulle jag väntat med kullen ytterligare en månad.
stressen med jobb, köksrenovering och mycket annat fick mig att inte dubbelkolla allt innan parningen, jag kan inte fatta att jag inte var mer uppmärksam! gud vad hemsk jag känner mig :(
jag får vara riktigt tacksam att britta mår bra och att hon sköter sin kull så fantastiskt som hon faktiskt gör, trots min enorma tabbe. :/
Mvh Miranda
#18 Okej, tyvärr kan jag inte säga att det är lätt hänt, men tråkigt.
#19 det är riktigt tråkigt för att om jag bara hade hade dubbelkollat skulle jag väntat yttligare en månad utan problem men ja, jag har lärt mig att aldrig ta något för givet iallafall :/
Mvh Miranda
#20 Tumme upp ;)
Nu är ungarna en vecka gamla och jag har gjort en snabb liten koll.
Det är 5 ungar; 1 nf ba hane, 1 dove ba hane, och sedan tre som jag inte är saker på färgen än men det är 2 hanar och en flicka.
Dock är detta preliminärt för jag ville inte störa ungarna allt för länge, så jag kan ha fel.
En mer exakt koll blir inom en vecka. :D
Mvh Miranda
Intresserad! :) Bor utanför v-ås :)
#23 vad kul! :)
Mvh Miranda
Har nu valt ett namntema till kullen! Det blir insekter på engelska :
Mantis - mörk nf/nf ba hane
Bumblebee - dove/silverdove ba hane
Firefly - ljus? ba hane
Wasp - ljus? ba hane
Honey Bee - ljus? ba hona
Mvh Miranda
jag är oerhört förbryllad.. lilla Honeybee ser ut att vara en creme bandad men har mörka skp fläckar… någon som har en idee vad hon kan vara annat än creme skp? ..för vad jag minns så brukar man inte kunna se skp fläckarna på just cremebaserade :/
Mvh Miranda
#26 hon kan inte vara carmel då istället för creme? Om hon är gul/orangeaktig?
Ursäkta mitt tidigare inlägg. Hon är nog inte caramel iom att caramel bara är en bö creme…. Jag ska inte lägga mig i detta då det inte är mitt bästa ämne men det låter väldigt spännande! Låt oss få veta vad du kommer fram till! :)
Kan hon inte vara en övertecknad skp? med stora fläckar och mindre av grundfärgen?
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
#29 mjo, det kanske hon kan vara
jag väntar tills lilltösen öppnar ögonen och lägger sen in en bild på henne
Mvh Miranda
Gör så, lättare att avgöra då =)
Amor vincit omnia
tyvärr så har nf och dova hanen dött, jag väntade mig nästan det för dom var verkligen pyttesmå men det gör inte lättare att ta :/
dom som finna kvar nu är två offwhite? rö bandade hanar och en hona som förmodligen är övertecknad dove skp/vit
Mvh Miranda
en liten bild på mina små överlevare
Honey Bee - Dove skp/vit, lh *behålla*
Wasp - Offwhite r.ö ba, lh
Bumblebee - Offwhite r.ö ba, lh
Mvh Miranda
Åh Honeybee var ju ljuvlig <3
Rax Hamstrar på facebook.
Men visst ser honeybee skp ut, är hon rödögd? Tycker hon ser ut som en övertecknad Dove skp nämligen ev cinnamon =)
Amor vincit omnia
#37 ja hon är rö så hon är med största sannorlikhet dove och du hade rätt med att hon är övertecknad skp ^^
Mvh Miranda
Men söt som få är hon i alla fall =)
Amor vincit omnia
kullen får sin egen tråd: http://hamster.ifokus.se/discussions/52c826a3ce12c4648600089c-insektskullen?discussions-1
Mvh Miranda