Hakuna Matatas tråd
Kommer här att ha en egen tråd för min grabb Hakuna Matata.
Han kom igår och han fyller 1 år den 6:e februari. Jag är såååå lycklig. Kunde tyvärr inte fixa en kamera idag. Skulle så gärna vilja ta bilder på honom och visa upp min lilla pälsboll.
Vet inte hans färg riktigt, men bra mycket rödare/orange än creme. Men dock hittade jag ett litet vitt streck under hakan på honom och magen är något ljusare än resten av kroppen. Han är också korthår.
I sättet är han helt ljuuuvlig. Framåt, kontaktsökande, snabb, nyfiken och glupsk. Mumsade inatt på ärtor och majs. Lekte grävskopa i torrfodret. Sprang i sin boll i två timmar. Han har verkligen gott om energi.
Till utseende påminner han väldigt mycket om hamstern som finns på bilden uppe till vänster där det står Hamster I Fokus. Något rödare bara och rosa öron.
Den lille snuttisen har verkligen fångat mitt hjärta ❤️
Vad kul! :) Ser fram emot bilder! :) Följer denna tråd :)
Med vänlig hälsning, Mimmi
Tack så mycket 😃
Nu är Hakuna vaken 😃 Han hade bråttom ut idag och sprang direkt fram till sin boll. Gissa vem som kör race i hela lägenheten nu 😍
#3 "wiiiiiiie"!
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
I 2½ timme sprang han i sin boll i natt. Till slut fick jag faktiskt tvinga in honom i buren för att han skulle få en chans att äta och dricka. Visst åt han och drack, men efter 5 minuter ville han ut igen. Men då passade jag på att bara vi två skulle umgås utan boll. Han vart ju inte så jätteintresserad av mig, var roligare att springa runt och upptäcka. Men det kommer nog, vi är ju ändå i lära känna-stadiet. Och skulle han sen visa sig vara en riktig springhamster så är det helt ok. Alla kan inte tycka om att gosa i 5-10 minuter.
Han är min lilla ögonsten 😍
Mysig han verkar! Hoppas ni trivs med varandra :)
Ja han är supermysig och jag trivs enormt med honom i alla fall. Han verkar trivas bra med mig också, man får gärna klappa honom en kort stund och jag kan plocka upp honom utan att han blir arg, bara han är beredd. Men han har så mycket spring i benen så det blir inga längre stunder man får kela 😛 Men jag är så nöjd med dom 5 minuter jag får kela innan han blir otålig och vill springa iväg och utforska.
Allt går bara bra med Hakuna och han är störtmysig liten filur med mycket spring i benen. Matte är inte alls lika intressant som min springboll tycker hakuna. Men han gillar mig nog lite i alla fall, har jag handen i buren så kan han sätta sig brevid min hand och börja tvätta sig. han har också en stor kärlek till gröna ärtor och pasta. Inatt ska han få potatis och nåt annat smaskens.
Ååh, vilken mysig en! En bild på sötisen? 🙂
Med Vänlig Hälsning Tindra
Medarbetare på guldhamster.ifokus
-Toulouse Cola Fanuel-
Nu har Hakuna lyckats rymma 2 ggr och skrämt slag på mig. Han bor i samma rum som mössen och gerbilerna. Men bägge ggr han har rymt så har han snällt kommit fram när man har lockat på honom. Är så stolt över min kille. han är så jäkla underbar och söt. Men detta med att rymma får han allt sluta med, jag börjar ju bli till åren snart och tål inte sådana dära hjärtslag.
Fast bägge gånger var mitt egna fel. Första gången så trodde jag att den större buren var klar för inflytt. Men ikke sa nikke, inte för en hoppig Hakuna. Längst upp i buren finns det en springa, och jag tänkte dit kan han aldrig lyckas hoppa upp och ta sig ut. Men tji fick jag. Andra gången hade jag lyckats glömma haspa luckan så det var ju bara att putta upp och promenera ut. Tack och lov att han bor i ett djursäkrat rum utan katter och hundar.
#10 Den paniken är inte att leka med!! Har själv upplevt det ett par gånger men som tur är slutar det oftast bra. Man lär sig iaf att ALDRIG slarva! 😮
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_