Hamsterhane?
Hejsan! Jag har en guldhamsterhona på 3,5mån. Jag skulle gärna vilja ta en kull med henne. Någon som har någon lämplig hanne till utlåning eller eventuellt ttill salu? Färg spelar ingen större roll men ska funka tillsammans med min hona som är en cream lh sa. Han måste nödvändigtvis inte vara långhår. Helst vill jag att han ska vara registrerad i shf och ha stamtavla och han får inte varit i kontakt med papova! Jag har aldrig haft någon kull förut men har erfarenhet av hamstrar och någin ska ju vara den första… (Min hona kommer från dianthus hamsteruppfödning). Jag bor i Ljungskile söder om Uddevalla. Denna tråden är för att se om möjligheten finns anars får vi se hur det blir. Jag försöka få någon bild på henne sen.
Jo jag vet att hon är för ung jag glömde att skriva att hon fyller fem månader i februariså det skulle vara lämpligt med parnig då eller möjligvis lite senare vill vara men jag vill gärna vara ute i god tid om det inte skulle ta men inte innan fem månader. Så någon som har en hanne i februari/mars någon gång?
ja okej, vad bra då :)
Haha, din lilla tös ser exakt lika dan ut som min hamster Fender. 😂
Fender är en satin cream bö lh. 🤪
ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ
#5 Han ska vara creme satin LH, inte bö?
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
hehe, juste.. 😉 Fast han har mörkare öron, kanske bara inte tillräckligt? 😛
ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ
#7 Mörka öron = vanliga öron ^^ Brunörad så är öronen ljusare och brunare om du fattar ;)?
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
Vad ku :)
När ska du para henne?
Ja, jag vet Sofia. 😛
Kom på det sen. ( bö= brunörad )och eftersom att min hamster är creme (ee) så är Fenders öron naturlig mörka/svarta så det är inte en specifik gen. 🙂