Köpa hamster när man är under 18år
Min vän har länge velat ha en hamster, och hon får köpa en för sin mamma. Men hon måste köpa den själv isåfall, hon är 14 men blir 15 nästa år. Hon/dom ska köpa från djuräffär (ingen diskussion om det tack), men eftersom att hon bara är 14/15, så undrar hon då om hon får köpa den själv, då hennes kusin inte fick…Hennes mamma vill av någon anledning inte vara i den affären..Det gäller en guldhamster.
Medarbetare på Hundparkour.ifokus
De flesta djuraffärer har 18 års gräns vid köp av levande djur. Smartast är att besöka djuraffären och fråga där.
❤️ Älskade husdjur
Papovaviruset härjar, så om hon köper från en djuraffär är risken väldigt stor att hon får avliva denne hamster förr eller senare.
Vet du skrev det INTE ska bli någon diskussion om detta, men kunde inte låta bli att skriva och jag hoppas du informerar din kompis om hur farlig papovaviruset kan vara.
don't let anyone destroy your happiness 
Det är olika i olika affärer. Vissa har 18 års gräns, medans vissa har 15 eller 16. Hon får väl gå dit och fråga helt enkelt.
//Jessie
#2 Jag har sagt mina åsikter om att det är bättre att köpa från uppfödare b.l.a och hur det (oftast) går till för affärs-hamstrar mm, men dom ska ändå köpa därifrån.
Medarbetare på Hundparkour.ifokus