Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningcampbells
Läst 1047 ggr
Rmk02
0

Vad för sjukdom?

Min kompis klara har ej detta så jag lägger ut åt henne. Hennes hamster är en Tjej på 3 år i sommar. Hon har plötsligt blivit sjuk. Så här skriver klara: Hon dricker, äter inte och det är svårt att kolla henne på magen hon ligger intryck i ett hörn man kommer inte åt henne Tips? Vad för sjukdom? Dom ska till en vet så det behöver ni ej skriva!

Alexxiis
2

Vet faktiskt inte vad det kan vara. Men om det stämmer att hamstern är 3 år så kan det mycket väl vara åldern, bra att hon ska till veterinären och kolla. 

Förresten, har hon alltid haft samma mat eller har hon bytt nyligen? Om det är en hyfsat ny mat så byt tillbaks till fodret hon hade innan!

Det kan ju vara så att något har fastnat i hamsterns kindpåse, om de har fastnat något kommer veterinären troligtvis kunna söva ner hamstern och fixa det.

Det kan även vara så att hamsterns tänder är för långa eller något annat tandfel. Hamsterns tänder växer livet ut och om hamstern inte har t.e.x pinnar, hemmagjorda kräckers och kartonger att gnaga på kan dom lätt bli för långa. 

Mer än såhär kan jag inte hjälpa dig och din kompis, lycka till hos veterinären!

Frosstis
3

Det verkar vara ålderstecken

[GeeGee]
1

Ålderstecken är ju ingen sjukdom i sig och de mår de ju inte dåligt över om inte åldertecknena då gett en sjukdom eller ett problem. Kan vara vad som helst, njurproblem, tumör någonstans inne i kroppen, någon form av hjärnblödning eller liknande.

Rmk02
0

Den avled vid 5 idag. Rip

Alexxiis
0

#4 Åh nej stackars hamster R.I.P! Varför? vad sa veterinären ?😢

Ebbzenbabbzen
0

#4 Nej! Så tråkigt! Nu äter hon på dom evigt bruna nötfälten! R.I.P

Friends are like potatoes, if you eat them they die….;) 🐹🐴🏇 appelkvistens.weebly.com

Rmk02
0

Dom han ej till vet. Men när dom ringde sa veterinären att de var ålder

Alexxiis
0

Åh rip:(

Mimmi_Lola
0

Vila i frid lilla hamstern :(

Med vänlig hälsning, Mimmi