Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 326 ggr
Fridelin
0

frågor om parning mm.

Hej! I oktober fick jag hem min fjärde hamster från dianthus uppfödning! ( De andra är döda…) Jag tänkte kanske ta en kull med henne om allt funkar. Hon blir fem månader i februari så då kanske vi provar. Jag vet inte när hon brunstae… jah har alldrig märkt något. Hur ska jag göra? "Pappan blir eventuellt min kompis hamster. Han är snart 1,5 år så han börjar bli lite gammal men har fattat på Hilmas uppfödare att det ska gå bra om han är pigg och mår bra. Är det rätt? Han är från djuraffär så han har tyvärr ingen stamtavla. Hilma är cream LH SA och Holger Crem bandad Kh tror jag så hur tror ni ungarna blir? Hilma har offwhite och längre bak även silvergrått och vitt förutom cream men Holger vet vi inget om. En sista fråga… Vad är det för regler im burmått för mamma och ungar? Någon som eventuellt kan vara intresserad? Jag bor i Ljungskile söder om Uddevalla. Men som sagt detta är bara en dröm en sålänge. Ursäkta alla frågor och att det blev så rörigt… hehe :)

fiore
0

Hej! Vad kul att du vill starta med hamsteruppfödning Glad

I mina ögon så tycker jag att man inte ska avla vidare på djur som kommer från grossister men det kan säkert bli fina ungar ändå. Jag tänker mest på hur sjukdomar kan föras vidare till generation och nästa generation.

Varför var din hona den sista i kullen, vad dog de andra av? Hur är deras hälsa och vad tänkas färgerna vara? Några av dessa frågor behöver du kunna svara på, och det är viktigt att du inte avlar på djur utan som helst någon kunskap.

Här är en sida om parning och hur man kan se om honan brustar eller inte.

Lycka till!

don't let anyone destroy your happiness Pussmun