Önska kan man ju!
Nu har jag kikat runt på internet och tittat på olika bilder på guldhamstrar. För mig spelar inte färg och päls så stor roll, men om man får drömma så har jag blivit fäst vid choklad bandad korthår när det gäller hane, och sköldpadd/vit korthår när det gäller hona.
Mitt problem är dock att jag inte hittar några registrerade uppfödare alls inom Kronobergs län, och svårt att hitta privatuppfödare om man inte vet att dom finns. Är bara lite rädd för privata uppfödare att dom har vart i kontakt med papova. Säger inte att dom inte är seriösa, men känns som att det är mer risk för papova hos privata än hos registrerade. Eller så är det bara jag som är löjlig.
Har varit i kontakt med en tjej här på HiF och är intresserad, dock förväntas nästan alla bebisar vara lh, och helst vill jag faktiskt ha kh. Sen bor den här personen rätt många mil bort, och ibland kan det bli knepigt för mig då jag inte alltid har chaufför (har inget körkort eller bil) och tyvärr lider jag av social fobi som leder till att jag har svårt att åka tåg eller buss. Men men om ingen annan på närmare håll dyker upp och har det jag önskar så får jag helt enkelt försöka ordna fram en lösning att ta mig till den person som jag har visat intresse för.
Vill absolut inte köpa från djuraffär för där kan det finnas stor risk för papova, plus att jag inte vill stödja djuraffärer och inköpen ifrån grossister. Nu har vi iofs en djuraffär här i Växjö som är en av dom bättre, men vet att dom har köpt in från en av dom stora grossisterna, där det har förekommit papova vid införsel ifrån andra länder. Dock sa dom för något år sedan att dom inte köper in från den grossisten längre och att dom har tagit vid åtgärder gällande papova. Men känns ändå fel att köpa från djuraffär. Vill helst ha från uppfödare för då är det näst intill garanterat också att dom är handtama redan från från början.
Oj långt inlägg, men många tankar och funderingar. Vill absolut inte göra impulsköp, har enda sedan i somras velat skaffa en ny bebis då min gammelskrutt dog. Men känns som att jag får vänta i evigheter på en bebis.
Buren är i stort sätt klar och står bara och väntar på att det ska flytta in en guldis.
De finns en tjej i Vetlanda som är kanon !!