tips på bloggplats ?
Har länge funderat på att starta en hamsterblogg men vet inte vilken bloggplats som är bäst.
Vilken tycker ni är bäst ?
Vilka fördelar och nackdelar har den ?
Dela gärna med en länk om du har en egen blogg/hemsida 🙂
När jag bloggade använde jag blogg.se.
Kan du lite om hur man kodar en blogg (finns många gratisteman att ladda ner om du googlar) så kan du få en riktigt fin blogg med proffsigt intryck utan att betala för "pro-funktionen".
blogg.se var väldigt enkelt att använda och jag såg aldrig några direkta nackdelar med den sidan.
Länka gärna framöver om du startar en blogg🙂
Weebly.com rekommenderar jag starkt. Hade först min hemsida på blogg.se men det blev svårt att hålla koll på vad som var till salu osv för dom som besökte.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#2 är det lätt att fixa egen egen design alltså till bakgrund ?
Tyckte annars weebly verkar bra då det ser lätt ut att kategorisera :)
#3 Ja det är jättelätt, du får välja tema och sen är det bara börja fixa med kategorier osv :) Kan gärna hjälpa till om det behövs!
blogg.se är en väldigt bra "bloggsajt" men weebly är väl mer för hemsidor? :)
#5 Ja blogg.se funkar som bloggplats men vill man liksom presentera djuren också så blir det knäppt med blogg.se … weebly kan man ju också blogga på :) har blogg på min hemsida och den funkar kanoners
Tror det blir weebly trotsallt, måste ändå fixa ny email för blogg.se då jag haft en gammalblogg med mitt konto vilket är ganska osmidigt😕
#4 Ja du får jätte gärna hjälpa mig ! Finns det så att man kan göra en egen design eller måste jag välja bland dem som finns ?
#7 Jag tror man ska kunna göra en egen via någon annan hemsida om man söker på google typ "gör eget tema till weebly" eller liknande.
#8 Okej får kolla upp det , annars har jag hittat en design som skulle kunna funka ;) tycker det är ganska bra och enkelt dock har jag inte hittat vart man ändrar kategorier om jag tex skulle vilja ha hamstrarna , pyssel och fakta vart ändrar jag det ?
#8 Oj hittade det nu ^^
Är nu klar ! Eller ja har inte skrivit så mycket på hemsidan men designen är i alla fall klar och har lagt ut om mina hamstrar.
Ta gärna en titt och säg vad ni tycker :
#11 Läckert :D
#12 Å tack så mycket ! :D Har inte hunnit lägga upp så mycket än men det kommer ;)