Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: hälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1346 ggr
Olivia8383
2

Mina lite lustiga men söta hampisar :D

Hej! Jag har två guldhamsterhonor som ibland kan hitta på lite lustiga saker, som de flesta hamstrar. I den här tråden så får ni följa deras kanske lite knäppa hyss. ;) Mina små sötisar: Aguacate, går under smeknamnet Aggis. Är en offwhite sö lh. Världens lugnaste, hon är den hamstern som alla som hälsar på får träffa först. Hon är en liten pedagog som mycket väl skulle kunna hälsa på på ålderdoms hem eller annat istället för hundarna som kommer dit ibland för att få människorna att må bättre. Nu börjar hon bli gammal, skrutten! Hon är en liten ängel som himlen snart kommer att ta emot. Mapilamis Nanga Parbat, går under smeknamnet Nachi. Är en créme sö lh. Hon är en liten krabat som flyttade hit för ca två månader sedan. I början hade jag lite svårt med henne för hon var den första guldhamstern som jag behövde göra lite tamare. Aggis bara var tam så att hon inte bet mig eller ens "smakade" lite på mig. Nachi bet mig lite och jag behövde jobba lite extra med henne, dels för att hon inte riktigt var bekväm med mig i början och dels för att jag bestämde mig för att hon skulle bli mamma om hon blev tillräckligt tam. Hon är fortfarande lite skeptisk för främlingar men det ska jag snart ändra på! Mot mig är hon snäll och mysig. Hon är inte så lugn men hon kommer nog att bli med tiden. Hon är den som har lärt Aggis sina små knasigheter och gjort mina hamstrar kända i skolan för att vara de knasiga, men min lilla ängel jag älskar dig ändå! Bilder kommer…

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Olivia8383
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När Nachi kom hit så var det inga tecken på hennes små hyss, de kom efter senare tid då jag insåg att hon alltid välte sitt hus och byggde en hög med Bottenmaterial, på toppen av högen plaserar hon prydligt sitt bomaterial och sedan så sover hon där. Hur jag än gör så ändrar hon sig inte, nej hon ska sova på sin hög! :D En liten bild som jag tog när hon var nyvaken på högen.

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Alexxiis
0

Men så söt! #1 :)