Är hamstrar sällskapliga?
Hej Hur pass sällskapliga är guldhamstrar? Alltså accepterar de att man håller på med dem och klappar osv. Eller uppskattar de det och tycker om att umgås med människor? Det som jag har läst om dem tolkar jag som det första alternativet, men jag kan ju ha fel så jag frågar er som har erfarenhet vad ni anser.
chanmaek.deviantart.com
- Redigerat 2021-06-06 10:17 av Herveaux
Det är mycket från individ till individ skulle jag säga. Min guldhamster är väldigt social och fäst vid mig, hon vill gärna komma upp och mysa varje gång jag går förbi buren och hon är vaken. Väl uppe springer hon antingen runt och undersöker, eller så gosar hon bara genom att sitta tätt intill och halvsova 🙂
❤️ Älskade husdjur
Min gamla guldhamster älskade att vara uppe och bli klappad. Har var ganska stor med fluffig päls så det var väldigt trevligt att ha honom med sig i soffan när man tittade på tv på kvällarna.
Sen har jag även passat en annan för något år sedan och han var inte alls sällskaplig, han hatade att man pillade på honom, han bets, tuggade söder mina grejer när han var i buren osv.
Så det är väldigt individuellt! Man märker ganska snabbt om en hamster är sällskaplig eller inte :)
Okej, tack för svar :)
chanmaek.deviantart.com
Som de ovanstående säger beror det på från individ till individ. Jag hade en guldhamsterhona som hette Must förut, hon var som en liten hund. Hon dog tyvärr av tumör:(
Dogs is my world ♥