Vad är det här?!
Har upptäckt att Seth har tappat lite hår i nacken och det är mörka fläckar i huden på honom. Set nästan ut som födelsemärken. Han hade först ett litet men nu är det flera.. någon har en idé om vad det kan tänkas vara?
Lägger in en liten halvdålig bild..:
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
ringorm??
What to do?! :o
hur löser jag det här?
Jag ser faktiskt ingenting?
Men har han tappat pälsen bara sådär över natten eller?
#3 Nej det har gått på någon vecka. Jag såg en liiten mörk fläck i huden för ca två veckor sedan och nu har den blivit lite större samt att håret försvunnit..
Här kommer en annan bild tagen för tjaaa..två minuter sen:
Utifrån det jag ser på min skärm tycker jag inte det ser konstigt ut. Är det inte bara vanliga hudfläckar då?
Verkar han ha besvär av det eller så? Har han några hudirritationer?
Han har aldrig haft problem innan. Dock har han kliat sig lite där på sistone.. kanske bara ska avvakta och se om det går till sig av sig själv?
Vad har du för hus då?
#8 Han har ett trähus, har dock funderat ett tag om han blivit lite för stor för öppningen då det är ganska lågt hus. Jag bytte ut hans hus till en med stor öppning där han inte kan skava sig någonting nu när jag såg att han blivit lite kalare i nacken.
Han kan ju ha skavt sig mot kanten precis som hamstern hade i det andra inlägget som jag länkade till. Tycker du jag ändå ska kontakta veterinär?
Jag hade avvaktat och sett vad som händer. Om det inte är någon hudirritation, utslag eller liknande, eller om allmäntillståndet påverkas hade jag tagit det lugnt ett tag.
Okej men då avvaktar jag några dagar. Han är ju precis som vanligt i övrigt så jag får väl se hur det går för honom 🙂
Skabb eller annan ohyra?
Min hamaterhane ser ut precis så när han "byter päls", de där "fläckarna" är bara ny päls!;) Han brukar tappa päls på precis det stället, så det är nog ingen fara!;)
Friends are like potatoes, if you eat them they die….;) 🐹🐴🏇 appelkvistens.weebly.com
#13 Jo jag såg att det var lite päls så jag har valt att avvakta och se vad som händer :) Bytte även ut hans hus för säkerhetens skull.