Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 3389 ggr
jentrjenny
1

Vaken på dagen?

När brukar era hamstrar vara vakna och sova? Kan man "lära dom" att vara vakna på dagen? Det känns ju inte så bra att bryta dess vanor och vända på deras dygn.

Jag funderar på att köpa hamster för att ha sällskap men vill ju inte väcka dom mitt på dagen bara för att jag vill, det är ju inte snällt mot hamstern. För 8 år sedan hade jag en guldhamster som hette Manfred, jag kommer inte ihåg när han var vaken och när han sov men jag tror inte han sov hela dagarna. Hur gör era hamstrar? Och vilka tider på dagen brukar ni umgås med dom?

Cireea
0

Utav mina sju är det fyra som är vakna under dagarna men även på kvällarna :) Dom vaknar oftast när man är inne i rummet och rör sig. Även de andra tre kan vakna till då och då på dagen men dom brukar oftast inte vakna förrän vid åtta på kvällarna.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

The Idizen
0

Jag har en dvärghamster hon är vaken till 10 på morgonen kanske och sen går hon och lägger sig, kommer ut några gånger och vaknar för natten när lampan är släckt. Men annars brukar hon vakna när man öppnar buren. Om jag märker att hon inte är på lek humör när jag tar upp henne lägger jag tillbaka henne igen. :)

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

jentrjenny
0

Så då är nattvakenheten inte ett så stort problem? Tänker att man anpassar sig och lär sig hamsterns tider :)

Sen tror jag inte att varken jag eller min pojkvän kommer störas så mycket om hamstern låter på natten :)

Whippetgerbilen
0

Min hamster går upp på kvällen:)

Dogs is my world ♥

Siastassar
0

Om jag inte väcker Laban så vaknar han självmant ca 01.00! Skittrist! Så innan jag lägger mig så tvingar jag faktiskt ut honom 1 stund annars skulle jag aldrig se skymten av honom =(

Scorpio97
0

Mina vaknar runt sex-sju på morgonen, en liten stund. Sedan runt sex-tio på kvällen, då dom får mat och får komma ut. Så dom har anpassat sig efter mig. Är jag i mitt rum på andra tider så brukar det inte dröja så länge innan man ser en eller två små hamstrar som kikar fram heller, så jag har aldrig behövt väcka dom egentligen. 

Sen är dom även vaken en stund på natten, jag vaknar av prasslandet ibland, men oftast är det ingen problem.

//Jessie

knutteknop
0

Min är knäpp! Ibland verkar det som om han aldrig sover x) jag har honom hos mig på skolan och han verkar alltid vara vaken när jag går in på rummet mellan lektionerna men han är också vaken på nätterna.. Haha knäpp hamster :3

Myrtorpets Möss och Kaniner