Hamster iFokus

Hamster

Etikettminneslund
Läst 2331 ggr
Cafesinner
4

Yukis minnestråd.

Känner att jag behöver bearbeta sorgen lite, så här kommer jag posta bilder på min fina grabb från början till slutet.

Vill börja med de allra första bilderna jag har på honom, från dagen när han kom hem till mig. Han somnade i matskålen. Så pytteliten.

Cafesinner
4

Första måltiden. Hade aldrig sett ett djur stoppa mat i kinderna förut. Var så himla förundrad. Han fick morot, gurka och någon kattmat som inte alls gick hem… haha. Jag var så oerfaren, shit. Tänk så många tips och tricks man lär sig på två år som hamstermorsa. Sedan dess har han levt på gourmetmat :) 

Gått och blivit mamma.
Välkommen hem, Yuki.
<3Sötaste älskling.

Cafesinner
1

Några av de riktigt tidiga bilderna <3 

YukiHamstervakt
Nu har min lilla Yuki varit borta i fyra dagar.
Jag hade tappat hoppet, även om jag vet att hamstrar kan komma tillbaka efter veckor… kändes bara som han hade fastnat någonstans och inte kunde ta sig därifrån eller så, eftersom vi letat överallt där en människa möjligtvis kan komma åt att leta, och det flera gånger.
Men nu! Nu har jag lite hopp faktiskt. Jag och Ronja (som var här från fredag -> idag) gillrade fällor igår och idag hade han inte ramlat ner i någon av dem så vi suckade och tänkte nehe okej.. tills mamma såg bitmärken i köttfärsen på den i köket. Han hade lyckats undvika det tippande locket haha, sneaky fucker… måste vara bitmärken, ser ut så även om det är smått. Och har för mig det låg ett till salladsblad där som nu är borta. Dessutom så hade någon rört i barnmat-skålen jag ställde där i typ lördags. Även den i köket alltså… Så han måste vara någonstans i/bakom skafferiet där vi inte kommer åt. Hm.
Nu har mamma varit och köpt musfällor av olika sorter, som inte skadar utan fångar. Thank you Jula.
Två småburar som vi flyttat fjädrarna i så de inte ska smälla igen för hårt. Sedan en stege med vippbräda/bro längst upp som vi ställt vid hinken där han lyckades undvika att trilla ner igår. Sedan har vi gjort lite homey runt och bäddat osv. Hoppas hoppas. Börjar tyvärr bli trött så vet inte hur länge jag orkar hamstervakta. Får se imorgon!
För er som missat vad som hänt så hade han varit ute och sprungit i sin boll länge och var väldigt hyper. Satte ner honom i buren för det började bli sent. Han sprang i hjulet och var nöjd så vände mig om mot datorn. Nästa gång jag tittade var han borta så han måste klättrar upp på sin nya vattenflaska eller något. Brukar lägga lock på när jag sover och så men nu lyckades han ändå. Hm. Kvällschill med sonen min! <3![Knäppisen!

Haha, han balanserade på sin bok för att nå matskålen... fast han har en hel platform over there som maten står på. I lol'd. 

](http://cdn08.dayviews.com/96/_u1/_u8/_u0/_u6/_u7/u180672/78532_1339073941.jpg)

Cafesinner
6

Hans första lilla photoshoot i min säng <3

Yuki @ mattes säng
Är så glad över att hans långa päls börjat komma tillbaka, hullet är fint och svansen flera centimeter!<font style="color: rgb(153, 51, 102);" size="5">Yuki @ mattes säng<br />
<font style="font-family: courier new; color: rgb(0, 0, 0);" size="3">Sno mattes äppelskrutt - Just one of the perks med att vara ute och motionera.</font><br /></font>

Cafesinner
6

Hemma hos min mamma :3 Vi bodde där första sommaren.
Lillsonen! <3
I mamsens famn på äventyr.<font style="color: rgb(153, 51, 102); font-family: georgia;" size="5">Lillsonen! <3<br />
<font size="4"><span style="color: rgb(0, 0, 0);">Utforskar sin mormors säng^_^</span></font><br /></font><font style="color: rgb(153, 51, 102); font-family: georgia;" size="5">Lillsonen! <3<br />
<font size="4"><span style="color: rgb(0, 0, 0);">Tog bort hjärntvättar-hjulet ett tag igår och jäklar sicken fart det blev på trollet mitt!</span></font><br /></font>

The Idizen
1

<3

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Cafesinner
5

Lite olika burinredningar som han har haft…

<font size="4">Storstäd, ommöblering & nytt sandbad.</font>Bild till UnicornP0rn
Innehåll i buren:
Toarullar
Vedträn
Trähus
"Stock"-hus
Plaströr
Grästunnel
Motionshjul
Rivet toapapper
Sten (rengjord)
Bit av äggkartong
Sugproppsflaska
2 stycken sandbad 
Matskål
Plastlock sam matställe
Ihålig stocktunnel-mojj
Gammal pocketbok
Keramikkruka
Papplåda
Bäddmaterial (bommulsfribrer, ej vadd)Just my son, showing off his new box."Are you food?"Så här ser det ut i Yukis Crib atm:)Buren just nu.
Och till er anti-halm-folk kan jag säga att jag studerat honom mycket noga ända sedan jag köpt honom och han har aldrig någonsin varit intresserad av att smaka på den. Han tycker däremot den är awesome att bädda med. Hemma igen = nytt i buren ^_^
Glad lillkille!It's mini-forest time!It's mini-forest time!lekisen.jpgstretchjpg.jpgimg-1360jpg.jpgcpstordjpg.jpghemma2.jpgstan5.jpgbur1.jpgakvarium1.jpgnytt3.jpgpojkisjpg.jpg

Cafesinner
6
[ErikP]1
1

Du hade en helt underbar hamster! Styrkekramar.

Cafesinner
6
Cafesinner
0

9 - Den bästa man kunde önska sig. Tack <3

Ebbzenbabbzen
0

Så fin! Han har det säkert jättebra uppe i hamsterhimmeln!

Friends are like potatoes, if you eat them they die….;) 🐹🐴🏇 appelkvistens.weebly.com

Chress64
0

Vilken fantastisk hamster och vilken vacker minnesgården! Ett sånt underbart hamsterliv han måste haft tillsammans med dig! Vila i frid, lille Yuki!

Chress64
0

Det skulle stå Vilken vacker minnestråd…

[Shackalen]
1

Gud vilken fin minnestråd, han hade ett superbra liv ! :)

luddtuss
0

Han var så fin❤️

thea_thea
0

Åååh Yuki

Imasy
2

Beklagar sorgen över en förlorad vän 😕

Men första bilden där han tar en tupplur i matskålen var ju bara för bedårande 🙂

CupcakeGod
0

Han var den finaste hamstern jag har sett under hela mitt liv.

Vila i Frid lilla Yuki.

Odette
0

Åh.. nu blev jag också sentimental ju, vilken underbar hamster. Man blir glad och varm av att se alla dessa bilder. Så underbart gullig och fin! Vacker ❤️

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Cafesinner
4

Vad ni är fina allihopa, blir ju helt rörd. <3 
Glömde ta med den här underbara bilden.
Så här pigg var han så sent som förra veckan. 

Och den här, en av de allra sista ordentliga kamerabilderna.

Mimmi_Lola
0

Vila i frid Yuki!

Med vänlig hälsning, Mimmi

Cireea
0

Underbart fina bilder på Yuki, han levde ett bra liv hos dig ❤️ Vila i frid lille vän

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

MaaariaS
0

❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Roonja
2

Yuki var verkligen jättefin! Mins fortfarande bilderna från när han var superliten, från hans kull-tråd. Och så har jag såklart följt dina trådar med honom. Han hade ett underbart liv hos dig med massa kärlek! Vila i frid Yuki. Styrkekramar! ❤️

cleia80
0

Jag beklagar sorgen.. <3 Jättefin var han!

Lilla Mollys Guldhamstrar
http://lillamollys.weebly.com

Cafesinner
0

tack till er alla <3

Jessicahagstrom94
0

Har aldrig varit så väldigt förtjust i hamstrar förut men nu är jag helt seriöst kär. Vilken fantastiskt gullig liten hamster han verkar ha varit och vilket underbart liv han måste ha haft med dig!

Beklagar. ❤️

Cafesinner
0

Ja vi var mamma och son vi.. <3 Tack :'))