Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 936 ggr
The Idizen
1

PAPOVA?

Har funderat på det här med papova ett tag nu, får ju hem min guldhamster i början på Januari.. 🙂 

Är det så att man måste vara jätte försiktig och liksom inte alls köpa grejer från djuraffärer som skulle kunna ha papova? 

Och hur smittsamt är det? I en djuraffär som säljer hamster grejer går det ju in många hamsterägare. Kan det då vara risk att jag jag kan komma hem med smittan?

Om man inte kan köpa grejer från djuraffären till guldhamstern är det då en risk att köpa åt dvärghamstern. (De bor i samma rum.)

Om det något annat som är bra om jag får reda på angående papovan så får ni gärna berätta det. Om vi ska få stopp på den så kan vi ju inte sprida den. 😊

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Fiona1234
0

Vart ska du köpa grejer om du inte kan gå till en djuraffär? Papova är väldigt smittsamt, det smittas via spån, kläder osv, och ja guldhamstrar. Den största risken är väl om du går in i djur avdelningen, där dom säljer guldar alltså. Man kan vara hur försiktig som helst men får ändå papova, men såklart kan du gå till en djuraffär, men undivik djuren.

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Imasy
1

Man skulle väl kunna köpa utrustning via nätet t.ex, där har de ju inga djur?

The Idizen
0

Hm.. Det ska ju finnas ett medel som heter virkon? som är papova dödande vart köper man det? Tänkte att man kanske kan ta det på leksakerna då.

Zvintos
0

#3: Virkon S finns på exempelvis Granngården.

Fiona1234
0

#3 Bla på apoteket också :)

The Idizen
0

Okej, pris? :)

Fiona1234
0

Runt 50-100kr beroende på hur mycket du ska ha :).

Ebbzenbabbzen
0

Säger som #1 om man inte kan köpa det i en djuraffär så var annars? Det är ju otroligt smittsamt, men om man inte går in på djuravdelningen på affären så minskar det risken väldigt mycket. Man kan ju annars köpa på en djuraffär utan guldhamstrar, ( det kan ju spridas genom andra djur också, men det minskar ju risken ännu mer! ) om man vill vara super-försiktig kan man ju ringa och fråga dom!;) En butik som inte har guldhamstrar ( just nu ) är arken zoo på svågetorp!

Friends are like potatoes, if you eat them they die….;) 🐹🐴🏇 appelkvistens.weebly.com