Utvärdering av toalätt
Hej, hittar inte min gamla tråd så jag skapar en ny om toalätt!
Det räckte precis med en påse på 10l. Det dammade inte och var lätt att liksom strö ut. Ruby verkar nöjd med det också, och om man spiller lite vatten (som jag ofta gör..) torkar det upp jättesnabbt eller så kan man bara ta bort de papperspelletsarna.
Tyvärr så är det ganska dyrt, 29.90 kr för 10 liter. Sedan tycker jag det luktar lite skumt, typ arraksboll? Inte jättestark lukt men jag känner det på Ruby.
Vad tycker ni om toalätt?
Jag har haft det till marsvin, kanin, råtta och till toalådorna åt våra illrar. Illrarna gillade det inte alls men till gnagare och kaniner tycker jag att det funkar bra, enda nackdelen är att det blir lite dyrt jämförelsevis mot andra burströ-sorter. Luktar mindre och dammar mindre än spån.
Jag tycker inte om toalätt eftersom hamstrarna inte kan gräva ordentligt i det.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#2 Fast alla hamstrar kanske inte gräver? Min gör aldrig det och har aldrig gjort, det är gerbiler som har ett grävbehov;)
Dogs is my world ♥
En kompis har det och jag skulle inte ha det själv. Tycker att hamstrarna borde få nåt riktigt att kunna gräva i, sen tycker jag inte om lukten.
Men 10 l för 30 spänn är ju inte dyrt. 80 kr för 10 l är dyrt, och det är vad alspån kostar. Just nu kör jag en variant på alspån och vanligt kutterspån, för jag letar fortfarande vad som är bäst.
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Jag köper 25 L alspån för 100 kr #4
#5 Vart då? :)
Sandra och hamstern Memkis:)
Jag tycker om toalätt, det är absolut inte dyrt, 55 liter för 105-110kr. Ett av dom billigaste strö alternativen.
Dock så gillar jag inte heller lukten men man vänjer sig :).
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
#6 på bromma zoo / www.zoo.se
Det är dyrt om man jämför med spån som jag haft innan.
Synd att ni inte gillar det :/ Men alla har olika tycke. Jag kommer förmodligen byta igen och testa runt lite olika material och se vilken vi trivs med mest. :D
Jämfört med spån jag hade innan så är toalätt dyrare men jag tycker det är mycket bättre! Då jag och sambon är dammkänsliga så blev det perfekt samt att jag märkte att Mewtwo nös av spån också så känns det som ett perfekt val. Mewtwo är nöjd och kan göra som hon brukar, även gräva ibland.