Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 2007 ggr
Emmaslindh
0

Till veterinären...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och så kom den dagen man hoppas på aldrig ska komma som hamsterägare. 

Kimberly har under en tid luktat väldigt konstigt, men har ätit, druckit kissat och bajsat precis som hon ska, även varit lika pigg, go och glad som alltid. Hon har även vissa dagar luktat helt normalt, så jag har valt att tänka "Det kanske har och göra med att hon är hona, vi får se hur det utvecklar sig". Innerst inne har jag fruktat livmoderinfektion, men pga hur pigg och "normal" hon varit för övrigt har jag inte varit helt övertygad. 

Och så i söndags började det bli värre. Hon äter ytterst lite, dricker ännu mindre, vilket även gör att hon kissar och bajsar mindre. Men hon har varit pigg i alla fall, hon har ätit råmat utan att hindra sig själv, så mycket gurka har jag tryckt i henne och sakta men säkert insett att det är dags att ta tag i detta och kontakta veterinär. Igår var hon likadan som i söndags, men idag… 

Som vanligt vaknar hon runt 10 tiden, jag hör att hon prasslar smått i buren och går dit för att hälsa och passa på att gosa med henne. Hon kommer för ovanlighetens skull ut ur boet myyycket långsamt, sedan sätter hon sig bara ner och tittar på min hand med tom blick. Plötsligt är det som att något tänder till i huvudet på henne och hon slänger sig på min hand och biter tag i mitt finger. Min älskade, snälla Kimberly som aldrig tidigare bitit mig eller någon annan. 

Så nu ringde jag ju såklart direkt till veterinären, för hon är inte frisk. Precis som jag misstänkte tyckte även sköterskan jag talade med att det lät som en infektion i livmodern, eller i alla fall en infektion. "Om du kommer in med henne ikväll så tar vi en titt på henne och så får vi se om det är en infektion, vad vi ska göra åt det om vi kan göra något åt det"

Hej hopp, här sitter jag och stortjuter över det faktum att jag kanske förlorar min bästa vän ikväll, kanske

Alla tummar och tår för min älskade tjej ❤️ Är inte redo att förlora henne, hon är ju bara 1 år och 4 månader 😕

❤️ Älskade husdjur 

annakarin_li
0

Vi hålelr tummar och tassar för er i kväll!! Vet precis hur det känns. Miste min älskling i somras pga livmodersinflammation.

Emmaslindh
0

#1 Ja, hon måste bli bra :( Värsta är ju att jag själv vet hur ont det gör, hade livmodersinflammation själv för 2 år sedan :/ så lider så otroligt med henne..

❤️ Älskade husdjur 

annakarin_li
0

#2 Det värsta var att man var så maktlös och inte kan göra något. Smulan, Ludde och jag hoppas att allt går bra för er!

Rebornbabyn
1

Håller tassar för lilla tjejen. ❤️Kram och lycka till!

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

thea_thea
0

Åh vet precis hur du har det, min bubo mår skit just nu :( Ska be alla jag känner hålla tassar och tummar :)

Emmaslindh
0

Tack alla! Känns som att tiden går så himla långsamt nu, vill bara få det överstökat nästan 😕 19.30 har vi tid…

❤️ Älskade husdjur 

Imasy
1

Håller tummarna att det går vägen :)

Flera har ju fått antibiotika när deras hamstrar fått livmodersinflammation, så än är hoppet inte ute!

Emmaslindh
1

#7 yes, min vet. är väldigt duktig också så det finns nog goda chanser vad hon än har, men man vet ju aldrig! Blir ju så himla mammig och orolig över min tös 😐

❤️ Älskade husdjur 

Whippetgerbilen
0

Hoppas det gick bra!<3

Dogs is my world ♥

annakarin_li
0

Hur har det gått för er?

Cireea
1

Hoppas det gått bra för er! 🌺

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Emmaslindh
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har vi varit hos veterinären och läger är just nu oklart. Veterinären säger att hon kan ha antingen urinvägsinfektion (vilket vi hoppas det är, då detta är mycket lättare för hamstern att bli helt frisk ifrån på en behandling) eller så har hon som jag misstänkte Livmoderinflammation. har hon detta kommer hon mest troligen behöva somna in då det är mycket vanligt att det kommer tillbaka snabbt efter behandlingen. Men vi hoppas såklart på det bästa! 

När vi kom till veterinären var hon helt olik sig själv och bet tom mig så hårt att blodet forsade så vet. fick plåstra om mig med. Kimberly ska nu få antibiotika 2 gånger om dagen samt smärtstillande 1 gång om dagen. Redan efter första smärtstillande hon fick hos vet. har hon blivit mycket piggare, hon har nu ätit och druckit massor sedan vi kom hem, vilket känns både skönt och ångestframkallande(med tanke på hur ont hon alltså har haft…) 

Så vi hoppas på det bästa, ska på återbesök om 1 månad så får vi se hur läget är då. Får iaf fira en andra jul med min prinsessa ❤️

Man kan säga att jag blödde lite…

❤️ Älskade husdjur 

annakarin_li
0

Åh vad skönt att du fick med henne hem och att hon piggnade på sig!! Fortsätter att hålla tummarna och tassarna för er!

[etsan]
0

Oj, vad skönt att hon kom tillbaks och blev lite bättre. Håller tummarna och tassarna, oj vas du blödde…

Ebbzenbabbzen
0

Håller alla tassar och tummar här för att det ska bli bra!

Friends are like potatoes, if you eat them they die….;) 🐹🐴🏇 appelkvistens.weebly.com