Hamster äta
Hej! Jag undrar om hamster får äta parmesan jag vet att de får äta annan ost men parmesan känns att det är lite starkt för dom men jag vet inte svara gärna så fort som möjligt!
Är det inte lite för sött och kladdigt?
Live
Laugh
Love 
Skulle inte ge parmesan till min hammy, det används mest för att smaksätta maten, just för att smaken är så stark.
Sandra och hamstern Memkis:)
Oj, trodde att du menade marsipan!
Live
Laugh
Love 
nej jag skulle aldrig ge mina parmesan!
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
Det är nog lita starkt + att alla hamstrar är laktos och bör därför försöka undvika alla mejeriprodukter förutom laktosfria sådana
#5 Vanlig ost ( riven ost eller liknande mild ost ) kan ges i små mängder :), men som du säger så ska det inte ges så ofta, men nån gång ibland går bra ( dock inte parmesan ost ) då det är för starkt.
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
#6 jag vet, jag har själv gjort det , men för att vara säker eller ge i större mängd rekomederar de flesta vet laktosfritt :)
Alltså det här med nån gång ibland" känns ganska dumt. Är dem laktosintoleranta, vilket dem är, så är dem det.
Visst för ägarna fungerar det bra att ge det ibland men är man laktosintolerant så får man ju åtminstone ont i magen och det märker inte vi själva och så tycker vi det är ok att ge dem.
Fråga en laktosintolerant! Taskigt att ge det till våra små hamstrar när de inte själva förstår att de inte är bra för dem och ter det med god aptit…
#8 true, man ger ju inte en lak. Intolerans människa ost "någon gång ibland" bara för att de tycker om det.
Nu vet jag inte hur det e med hamstrar, men de mäniskor jag känner å som har lak.intolerans så tål de ost rättså bra och kan därmed äta osten, för när osten lagras så försvinner det mesta av laktosen ;)
Dock vet jag inte hur det fungerar med hamstrar så där kan jag inte uttala mig
Kolla in min nya blogg som handlar om mig och min hamster Willy The Killer
#10 jag har varit laktos och jag fick väldigt ont i magen av ost och tänkt små hamstrar som äter så.
aha, då e det olika, de jag känner b.l.a min låtsasbror som kmr från sydkorea e laktos å kan äta ost utan problem…å ja det e konstaterat att han e laktos.
Kolla in min nya blogg som handlar om mig och min hamster Willy The Killer
#12 ja, alla är ju olika, vissa starkare allergi en andra.:)
Fast hårdostar är naturligt laktosfria. Jag själv är laktosintolerant och älskar ost, kan äta det i mängder, utom mjukostar då.
http://www.svenskmjolk.se/Mjolk-smor-och-ost/Ost/Hardost-naturligt-fri-fran-laktos/#.Up90tcTuKME
Samma här, äter hur mycket ost som helst! Är också laktos intolerant ;)