eebbpp?
Fick veta att min hamster är eebbpp och undrar nu vad det innebär? Tacksam för svar :)
En rödögd caramel
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
Är inte så bra på färger men kollade på SHFs hemsida och där stod det rödögd Caramel 🙂
#1 och #2 vad innebär det? 😞 Har förstått att det är en cremebaserad typ men det är inget mer speciellt?
ee = creme, bb = brunörad, pp = rödögd ^^
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
#4 Står bb verkligen för 'brunörad'? :) Tror jag läste att rödögd caramel har skära/röda öron?
Som #4 säger är det en rödögd brunörad creme, alltså eebbpp är genkoden för färgen Rödögd caramel
Amor vincit omnia
#6 Då står det fel på SHFs sida…. 🤔
Vadå står fel på SHF? ee= creme, bb= brunörad pp= rödögd, eebb är caramel, och då är alltså en eebbpp= rödögd caramel
Amor vincit omnia
#8 Men det står ju att eebbpp ska ha röda öron, inte bruna
#9 Det står fel på färgbeskrivningen SHF, står under färgerna. Dock bör man tänka på att Rödögt bleker.
Jämför öronfärg hos en svartögd creme och en rödögd creme, jag har inte avlat alls med dessa färger så hur ljusa öron en rödögd caramel får i vuxen ålder är jag osäker på.
Släng gärna in en bild på sötnosen ;-D
#9 Antar att min hamster inte alls är eebbpp isånafall… Någon som har en aning om vad den kan vara eftersom att den har skära öron och en ljus crème-färg? (+Svarta ögon)
en rödögd får väldigt mörka ögon som vuxen kan nästan se svarta ut, och om den är svartögd är de bara eebb, dvs caramel
Amor vincit omnia
#12 tack för hjälpen :)
Rödögd caramel helt klart! :)
#15 Tack för hjälpen! :)