Hamster iFokus

Hamster

Etikett: off-topic
Läst 887 ggr
BRP
0

Har du beställt från Zooplus?

Hej! Jag tänkte beställa lite saker från Zooplus.dk men jag har läst lite dåliga saker om dom. Att tex paket kan skickas tillbaka till dom då utskickaren inte kunde skicka paketet till köparen, ligger på Posten och man inte får ett avi, paketet samt föremål har gått sönder, man ska få det hemkört men det kommer till Postkotoret för utrikespost Så vad tycker ni om dom? Var det smidigt eller var något sönder. Allt jag kommer köpa kommer väga ca 50+kg och då blir jag lite orolig över att man inte får det hemkört eller att paketet inte kommer fram. Kommer nog beställa någon dag efter julafton men jag tänkte på när kommer den då komma. Det är ju massa med röda dagar. Så jag blir lite oroligt ifall den kommer komma efter när jag har börjat i skolan.

Toffs
1

Jag beställde från zooplus.se i våras, för mig var det inga problem med fraken, dock så sände de ut den med post ombud typ som kom typ kl. 10 på morgonen en vanlig vardag när ingen är hemma, så då skickades paketet tillbaka till posten så fick jag gå och hämta ut det där ett par dagar senare. Hela frakten tog typ 1v.  Det ända som jag tyckte var ett problem var att de tog 100kr mer för en sak jag köpte, mejlade dem  ang. det och de bad mig skicka bild på att den kostat 100kr mindre, gjorde det och har fortfarande inte fått svar eller mina 100kr tillbaka…

Sakerna var i bra skick efter frakten iallafall.👍

[GeeGee]
1

Alltså jag beställde hamsterleksaker och det kom efter ett par dagar. Dock var en sak sönder men då mejlade jag dem och jag behövde inte ens skicka tillbaka den saken utan de skickade en ny direkt som kom efter 2 dagar. As smidigt!

ebbamedruby
0

Köp på .se istället. Svenska och danska kronor är inte samma sak, så det är inte billigare som folk tror. Det är olika valutor.

BRP
0

#3 Det är betydligt billigare på danska sidan än för svenska sidan. Jag ska betala 809 kr från .dk och 915kr från .se. Så det är en stor skillnad!

[ErikP]1
1

#3 Dom flesta vet säker att det är olika valutor och det borde man veta om man går in på en utländsk sida. Men jag kan säga dig att det är billigare att beställa från den danska en den svenska. Den svenska zooplus tar betydligt högre priser än dom andra zooplus. Man tjänar på att inte köpa från den svenska Zooplus!

Zakaraa
1

#3 Jodå det är Stor skillnad. Prisskillnaderna är stora om man jämför mellan Danska, Engelska och Svenska. Svenska är den dyraste sajten medan Danska är den billigaste.
Det komiska är att Samtliga länder skickar sina produkter från Tyskland och Ändå har så pass olika priser.

Man måste bara komma ihåg att omvandla valutan. I vissa fall har en produkt haft så stor skillnad som 200kr, då svenska sidan var dyrare än danska.

TS, mitt svar har du redan fått på Hund iFokus så jag skriver det inte här igen, hehe :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Moppie
0

Hur mycket är danska kr i svenska kr då?

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3

BRP
0

1 dansk krona är 1.16kr i Sverige

BRP
0

:)

Zakaraa
1

#7 Ett tips är att kolla på Valuta.se då valutor Ständigt ändras

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Moppie
0

Tack

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3

Fabhellmyrs
0

Jag har köpt .se superbra, snabb leverans jätte billiga priser, bra servic