Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: hälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 4072 ggr
thea_thea
0

Hamster kliar upp sår och luktar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min hamster har kliat sig väldigt väldigt mycket, så att det har blivit sår och knappt någon päls/ful päls. Jag är jätteorolig och han luktar och kissar mycket mer. Kisset luktar äckligt och han är varm. För kanske en kvart sen när jag kollade till honom var han helt paralyserad och stog och skakade :( Kan inte ta en bild på såren just nu, måste låta honom vila lite men det är som på bilden när han inte har kliat för ett tag. Det är MYCKET värre nu :'( Ska ta honom till vet eller vad tycker ni?

BlackandBlue
0

hur gammal är han ?^^

om såret är du har ringat in, är du säker på att det bara inte är körteln? det ska sitta en till på andra sidan

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

thea_thea
0

#1 Runt 8 månader tror jag… Ska ta en bild på såret så kanske det är enklare att förstå.

thea_thea
0

Han är mycket piggare nu! Pälsen ser okej ut och han har mer djup i blicken, innan var det som att se ett uppstoppat djur :( Fortfarande inte pigg och glad men lite bättre iaf :D

Bruden-Mbuti
1

inget att oroa sej över. det är doftkörtlarna som sitter på midjan, en på var sida.

de gnuggar,river upp doften för att markera på burens sidor.

helt normalt.

håll inte på och tvätta el smörja in med salvor för då kan det bli infektioner.  låt hamstern markera klart. pälsen växer ut igen

thea_thea
0

#4 Tack! Det ser bara jätteläskigt ut när skinnet visar sig och så :s Jag är väl en hönsmamma då x)