Jolly
Jolly! Jag saknar dig sĂ„ himla mycket. đ
Du var född 15 mars (min favvo mÄnad) 2011 och dog den 1 aug 2012. Du fick nog inte bÀsta vÄrden.
Jag hade saltsten och bomull, jag visste inte om att det var dÄligt.
Jag har grÄtit endel för det. Jag badade dig 1-3 ggr under ditt liv för jag trodde det var bra för dig för att jag sÄg massa videos pÄ YT.
Jag vill bara spola bakÄt i tiden. (Ni tycker sÀkert att jag Àr en dum djurplÄgare) Jag skulle göra allt för att Àndra det.
Jag Àlskar/de dig stort o du har en av den största plats i mitt hjÀrta.
NÀr jag grÀt sÄ slickade du pÄ min tÄr, det var sÀkert för att smaka oc inte för at trösta men det betydde mycket för mig dÄ. Att tÀnka pÄ dig fÄr mig att mÄ dÄligt, jag saknar dig.
Du blev 1,5 Är och försvann för 1,5 Är sedan. Ibland fick du solrosfrön (din favvo mat) och fÄ springa lite utomhus pÄ somrarna. Varje dag sprang du i din boll i hela huset eller sprang fritt i badrummet/mitt rum.
Ja VILL verkligen trÀffa dig, jag har fÄtt kontakt med dig genom ett medium och det gjorde mig verkligen glad. Du gillade mitt bruna hÄr. Jag Àlskade din brun/vit/svarta fÀrg. Jag vet att du inte vill att jag ska vara ledsen men jag vill och kan inte hjÀlpa det. Jag Ängrar lite av det jag gjort. Men jag Àlskade dig och försökte ta hand om dig vÀl. Du dog av cancer m.m
Jag sÄg en lite tuggad hÀftmassabit pÄ marken, var det detta som tog liv pÄ dig? Jag mÄr skit för detta. Ni kommer sÀkert hacka pÄ mig.
Jag tÀnker pÄ dig varje dag, assÄ jag lovar. Inget talesÀtt. Det Àr ren fakta.
Du ska bara veta detta.. Det Àr sant: Jag Àlskar dig Jolly, Du betyder guld för mig. Jag skulle göra ALLT för att se dig, kÀnna dig och allt!
Vila i frid mitt hjĂ€rta â€ïž
Jag tror jag talar för alla djurvÀnner nÀr jag sÀger att vi alla har gjort fel nÄgra gÄnger nÀr det gÀller djurhÄllning. Men vi har gjort vÄrt bÀsta, följt djuraffÀrers rÄd (som nu visat sig varit helt fel), vi har lyssnat till vÄra förÀldrar och ja, tÀnkt som barn, som barn gör. Man lÀr sig mycket och under hela livet. Alla gör fel, det Àr mÀnskligt. Jag tror ÀndÄ att djur kan kÀnna av ens kÀnslor och tankar. Jolly Àlskade dig för att du Àlskade henne, svÄrare Àn sÄ Àr det inte. Du kanske inte hade den bÀsta maten/buren/aktiveringen eller sÄ mycket tid du ville. Men kÀnslor, det Àr det verkligt stora. Och jag tror inte nÄgon kommer att klanka ner pÄ dig, för som sagt, vi alla har gjort fel.
Tack sÄ mkt!
Men ett djur skulle vĂ€l t.ex. int gilla en som slog sitt djur m.m men Ă€lskade den? (Jag har inte gjort det. Ălskar djur!!)
Jag tror Jolly gillade dig. Jolly visste ju inte att hon kunde fastna i bommulen, eller att saltsten inte var bra för njurarna. Hon hade det nog jÀttebra eftersom hennes matte Àlskade henne. Jag tror djur kÀnner om vi gillar dom eller inte. :) #2 Det Àr klart djuret inte skulle gilla nÄgon som slÄr den. SlÄr man sitt djur Àlskar man inte det.
//Josephine :)
Hon andvÀnde nÀstan aldrig saltstenen i sitt liv som tur var. Men det var nÄn sorts stengrej som sÄg ut som en morot som hon Ät upp :(
Tack! KÀnns bÀttre! Men mÄr fortfarande lite dÄligt..