Hamster iFokus

Hamster

Etikettbildtråd
Läst 947 ggr
[eevie Z]
0

Svart SKP

Hejhej!

Har sedan ett tag tillbaka varit på jakt efter en svart SKP hane hälst LH. Och jag har inte gett upp än, men jag inväntar den "rätte" 🤪

Bor i Malmö och har kikat på Midnattsglimtens Hamstrar som nyligen fått 2 kullar. Men har inte fallit för någon av dem.

Så det jag mest ville få ut av detta inlägget var att ni som har svart SKP hamstrar skulle kunna fresta mig med bilder på era småttingar. Har googlat också och sett dem mest bedårande skp teckningar 😇

Tack på förhand!!

//Fanny

Ebbzenbabbzen
0

Min hona ska få ungar ikväll!ungarna kommer att vara långhåriga, kolla gärna in i denna tråden där jag kommer skriva vad som äp på gång och händer! Hanar kan tyvärr inte vara skp, så om det är en hanedu vill ha så får du välja en annan färg, det finns ju dominant spot och black yellow ( B/Y ) Här är tråden: hamster.ifokus.se/discussions/5279e9f68e0e744cc2000298-rutbamse?participating-2

Friends are like potatoes, if you eat them they die….;) 🐹🐴🏇 appelkvistens.weebly.com

[eevie Z]
0

#1 jaså är inga hanar skp?

hur kan det komma sig? har jag aldrig vetat om innan

Jag ska hålla utkik på din tråd :) tack för svar

nakuta
0

En hane kan bli skp, men då har den genetiks fel i kromosmerna, liksom skölpaddskatter 99,9% av katterna är honor

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

[eevie Z]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jaså. Är ingen direkt nybörjare om hamstrar har haft en men har bara aldrig studerat färgerna då den hamster jag hade fick jag av mamma i födelsedagspresent och han kom från djuraffär. Har aldrig riktigt fått klart för mig vad hans färg heter (bifogar en bild)

Ja då får jag kolla upp andra färger så jag kan bli kär i en annan då oddsen är så små :)

[eevie Z]
0

börjar så smått att tänka om ang könen. skp är verkligen fint och så undrar istället hur honor är jämfört med hanarna har hört att de är lite mer agressiva; hur mycket mer? luktar obehagligt vid brunst; hur mycket märker man av doften? har även hört att honorna blir aningen större än hanarna, stämmer det? ska bege mig in och leta artiklar om detta men alla svar från egen erfarenhet uppskattas :)

nakuta
0

Jag tycker absolut inte honor är mer aggressiva än hanar, det är något jag anser som väldigt individuellt, enda jag märkt i skillnad är att vissa av mina hanar varit "latare" än mina honor och den aktiva sidan har ju inget med aggressivitet att göra. Huruvida en hona luktar illa vid brunst eller inte är också väldigt individuellt, de flesta av mina luktar inget alls, medans jag har någon som luktar lite bara, har aldrig haft någon som verkligen stinker. Honor har här hemma en tendens att bli lite större än hanarana, detta är inget jag ser som negativt utan honor behöver troligen lite större storlek än hanar om man tänker på att honor ändå får ungar osv, sen tycke jag det är mysigt med en stor hamster ;)

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

[eevie Z]
0

#6 Tack för svaret :) Funderar faktiskt verkligen på att köpa en hona denna gången. Mamma är skeptisk mot det men jag ska visa ditt svar så hon ändrar sig ;)

Cireea
0

Precis som #6 säger är det här med brunst verkligen individuellt. Jag har fem honor och det är bara en av dom som verkligen luktar när hon brunstar. Alltså jag klarar inte av hennes lukt då men sen är ju jag ganska känslig också när det kommer till det… 😛

Dom andra däremot luktar knappt någonting alls så där märks det inte lika tydligt när dom brunsta..

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

[eevie Z]
1

Toppen, tack för alla svaren :) Uppskattar er tid. Jag har antagligen bestämt mig för en hon jag vill köpa nu, ska bara diskutera det med mamma och så. Och uppfödaren så att hon finns kvar fortfarande. Ev. bestämt mig för en hona :)

BlackandBlue
0

de luktar ju visst sött eller så vid brunst! jag har en hona som jag sldrig känns någon lukt av alls eller ens märkt att hon brunstar x)  ibland kan de ju lukta starkare o ibland svagare men jag tycker om den lukten mina honor har vid brunst. vet inte varför men jag tycker det inte luktar illa om man verkligen inte bara är någon centimeter från med näsan o verkligen drar ett ljupt andetag! jag brukar inte heller känna av det om jag är i rummet med dem, bara när man börjar pyssla med dem o har dem närmare ^^

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

[eevie Z]
0

Super, verkar som att de flesta har en väldigt diskret doft vid brunst. Och det överlever man ju, ska bara övertala mamma att det är minst lika roligt med en hona som en hane :)

Tack för hjälpen!

Rax
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kiara svart skp som finns i ystad till salu.

Rax Hamstrar på facebook.