Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: hälsabeteendekosthållninghybrider
Läst 769 ggr
Anna4077
0

Tuffsig och lite röd. orolig

Hej. Jag hade uppe roffe nyss och upptäckte att han va liksom "flikig" i pälsen. Det var han absolut inte igår. Jag tittade lite närmre och tyckte att han va röd på ett eller två ställen. Han har samma mat och strö sedan länge tillbaks, maten har han alltid haft hos mig och samma märke av strö sedan augusti. Kan det bli så när dom "byter päls"? Vi har nyss skaffat en hund. Dom har ingen fysisk kontakt och han är helt lugn med hunden. Inte stressad eller så. I stort sett är allt som vanligt. skillnaden på roffe är att han har gått ner lite i vikt max 5gram. Han kissar fortfarande en del men har testats med stickor för diabetes utan utslag. Sen vi skaffade hund har han väldigt sällan fått smaka på hundens godis, väl utvalt såklart. Annars är allt som vanligt. Han är fortfarande sitt vanliga jag. Därför funderar jag på om det är byte till vinterpäls som gör att han ser lite tuffsig ut och att det kliar och gör han lite röd? Ska ringa veterinären imorgon och prata med dom och ev åka in. Men är tacksam för alla idéer och tankar. Tyvärr finns det inte mycket att ta bild på. Man behöver en närmre titt och min kamera är inte bra nog.

Anna och taxen Max