Störa?
En snabb fråga, får man aldrig väcka hamstrar när dom sover?
Jo, det kan du göra, men om hamstern blir arg, irriterad och försöker bitas ska du låta den va.:)
Friends are like potatoes, if you eat them they die….;) 🐹🐴🏇 appelkvistens.weebly.com
Jag brukar prata lite så hon vaknar lungt, sen kommer hon ut av sig själv helt enkelt
Han är inte tam dock, köpte honom igår. Mysig och snäll, bits inte. Blir inte arg eller så, men jag vill inte att han blir rädd för mig nu när jag försöker göra honom tam :3
Jaha haha 😉
om du köpte honom igår så ska du låta honom sova. han har ju nytt hem osv^^
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
Han sover väldigt djupt också, vilket gör att han inte vaknar om jag öppnar buren eller petar försiktigt på honom. Tror ni att jag borde försöka?
Över: Okej, väntar nog tills han vaknar ^^
ja du ska defenetivt vänta tills han vaknar o sen inte hålla på med honom för mycket första dan utan låta honom flytta in sig själv!
// Claudia Bertheau
Min bryr sig inte alls om han blir väckt
i början ska man inte störa dem för mycket! allt är ju nytt för dem så man ska ta det lugnt med dem i början!
// Claudia Bertheau
Cocos blev aldrig arg oavsett om vi väckte honom första dagen, första veckan eller första månaden…
Ville han somna om så vred han på sig och tryckte ner huvudet i spånet "Låt mig vara" . Annars kröp han ur boet och nosade lite.. Åt lite.. Kissade och kom upp i handen en stund 😃
MVH Flygandebanan "Simon" & das hamsters.
Medarbetare på hamster.ifokus.se
Tack för svaren! ^^