Hamster iFokus

Hamster

Etikett: campbells
Läst 1333 ggr
liinnea
1

AKUT, hur ska jag göra?

Min hamster har under en längre tid haltat lite på tassen, men ikväll när jag kollade till henne så var det mycket värre! Hon haltade i buren och kunde knappt gå, på benet som hon haltar på var det ett stort sår (jag antar att hon tänker bita av benet), hur tusan ska jag göra?! Ska jag vänta tills imorgon och ringa vetten och se om dom har en tid? Hon är 2,5 år, så jag antar att de inte kommer göra så mycket åt saken utan att det är avlivning som gäller. Men som sagt, ska jag vänta tills imorgon eller finns det andra alternativ?! Man ser verkligen att hon lider..

Erica❤
0

Kolla om veterinären är öppen och om det är öppet åk dit för det är bara elakt att låta henne lida och även om dom avlider henne så vet du ju att hon led inte

Erica❤
0

Eller hon led inte lika mycket som hon gör om du inte åker in

jossa5
0

Antingen kollar du om vet har öppet, eller känner din familj en jägare som kan hjälpa till? Jag vet att det låter brutalt, men det går snabbt, och hamstern behöver inte lida.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

liinnea
0

Inget veterinär har öppet nu och vi känner ingen jägare.. Finns det någon annan smärtfri metod man kan göra hemma?

Rebornbabyn
0

Om jag vore dig skulle jag åkt in akut till en veterinär. ❤️

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

VildaVittra
0

#4  VARNING FÖR BESKRIVNING AV AVLIVNINGSMETOD I INLÄGGET!

Bedöva med ett slag mot bakhuvudet och klipp av huvudet eller skär upp halspulsådrorna med en vass kniv och håll hamstern upp och ner.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Tipsi3
2

#6 Gud vad jag är korkad, jag läste trots varningen! Nu börjar jag nästan grina 😭

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

VildaVittra
3

#7 Gör inte det, det var för hamsterns bästa som jag skrev det. Jag vill ju inte hamstern illa genom mitt inlägg.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Tipsi3
0

#8 Det förstår jag! Tycker bara det är så synd, fast det är nog egentligen det bästa för hamstern om det inte finns en veterinär i närheten.

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

[GeeGee]
0

Vad menar du med att INGET djursjukhus är öppet? Vart bor du? Om du inte bor uppe i norr så måste det väll finnas något djursjukhus öppet eller en länsveterinär (de jobbar jour dygnet om)…

liinnea
0

#10 Ingenting i närheten som jag har möjlighet att ta mig till. Det första jag ska göra imorgon är att ringa veterinären.

Rebornbabyn
0

Hur gick det?

liinnea
0

De avlivade henne, så nu lider hon inte längre. :)

Rebornbabyn
0

#13 Åh, vad ledsamt! Men nu har hon inte ont längre. ❤️

[GeeGee]
5

Nästa gång kanske man ska uppsöka veterinär när hon börjat halta och inte när hon behövt lida ett bra tag

annakarin_li
0

Åh! Nu får skruttan springa fritt på ängarna och sova gott! Kramar till dig

liinnea
0

#15 Absolut, men hon började halta lite för ca en månad sedan, sen såg allt bra ut ett tag, och så började hon halta lite igen. Så jag väntade med att uppsöka veterinär då jag tänkte att hon kanske bara hade stukat den eller så igen. Men när jag i förrigår såg att det plötsligt blivit mycket värre så ringde jag veterinären när de öppnade här i stan och fick en akut tid för avlivning.

Ebbzenbabbzen
0

Nej! Så tråkigt! Men nu lider hon ju i alla fall inte längre, hon springer fritt på grönsaksängarna!

Friends are like potatoes, if you eat them they die….;) 🐹🐴🏇 appelkvistens.weebly.com

Sara1214
2

#15 fast man ska inte göra det utan avvakta först. Jag gjorde det med min lilla kille för han haltade. Och jag avvaktade för han kanske skulle dö av stressen till veterinären så några dagar efter var han bra igen och han slapp dö av all stress. Bra gjort TS och vila i frid kära hamster❤️ Styrkekramar till dig!

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎