guldhamster?
Då jag har en dvärghamster som har så mycket energi att man knappt kan ha han uppe å mysa för han vill bara springa.
och då funderar jag på att skaffa en guldhamster. men frågan är då. är guldhamstrar mer lugna eller ?
ni som har av båda sorterna vad är er uppfattning.
Jag har både guld och dvärg. Guldar står mig närmast om hjärtat då jag tycker dom är mycket lugnare och underbart gosiga.
Dvärgar är lite för aktiva i min smak men ändå underbara 🙂
Jag tycker att guldar är mycket lugnare än dvärgar, iaf mina här hemma men det skiljer från hamster till hamster. Guldhamsterungar är ganska aktiva men desto äldre dom blir desto lugnare blir dom. Ifall man köper en hamster av mig så får man garanterat en lugn mysboll 😉
Hehe skojade bara men mina guldar har alltid varit väldigt lugna och mysiga 😃
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
Guldar är lunga som #1 säger.
När mina guldhamstrar var liten var hon väldigt aktiv men blev lugnare o lugnare :)
Huruvida guldar är lugna eller inte är väldigt individuellt. Vissa är kolugna och bara sitter i handen, andra ränner runt som om de hade eld i baken. Har ägt båda varianterna.
Beror på individ! Har en av varje ;) En lugn och en galen.
Har just nu två guldhamstrar hemma som är helgalna i buren, men när man tar upp dom så vill dom gärna mysa lite också! De är fortfarande vilda men blir mysigare när man tar upp dom! Sen har jag också en hemma som är så himla lugn och mysig hela tiden, så jag skulle säga att det är väldigt individuellt!:) Vad kul om du skaffar guldhamster, det är riktigt roligt!
Friends are like potatoes, if you eat them they die….;) 🐹🐴🏇 appelkvistens.weebly.com
Min Guldhamster är galet aktiv. Upp och utforska hela tiden. Tänk på att unga Guldhamstrar är väldigt nyfikna och aktiva, det är när de blir lite äldre som de blir ganska lungna (jag menar inte gammal förstås) ;)