Vad kan komma?
Kommer para min normalfärgade satin hona med min silversvarta hane, vilka färger kan det komma?
Är verkligen urusel på sånt här så om ni har någon aning får ni gärna säga till 🙂
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Vad som kan komma beror inte enbart på vilka färger som hamstrarna själva är utan även vilka anlag de ärvt från sina föräldrar och resterande släkt.
Vilka färger har deras föräldrar? 🙂 Enbart baserat på normalfärgad+silversvart, utan att veta föräldrarnas färger (och därmed ev säkra ärvda anlag) vet man att det kan komma normalfärgad och silvergrå. Sen om det är så att den silversvarta är homozygot (dvs "dubbel" silver) kan det bara bli silvergrå.
Tazza's mamma är normalfärgad dominant spot, (lh) och hennes pappa är silverchoklad, satin (lh)
Seth's mamma är silversvart sköldpadd/vit , hans pappa vet jag inte än men väntar på svar från uppfödaren :)
Hoppas det är lite hjälp på traven :P
Ingen som har någon idé ?
Då vet vi i alla fall att även honan har anlag för svart, samt att hon har anlag för rost/brunörat. Har inte helt lärt mig hur det gula nedärvs till hanarna om mamman är skp, så det får någon som har mer erfarenhet om gult/skp svara på.
Men då kan det även komma svart och silversvart.